מודריק מאס בהיעדרויות של עו"ד ילון הכט - וחייב אותו ב-15 אלף שקל הוצאות אישיות

עו"ד ילון הכט - פרקליטו של גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל הראל בית השקעות - נעדר מכ-20 דיונים ללא רשות ; אתמול ביקש לשחררו מהייצוג, אך השופט עודד מודריק טרם אישר זאת

שופט המחוזי בתל-אביב, ד"ר עודד מודריק, חייב בהוצאות אישיות את עו"ד ילון הכט, פרקליטו של המשנה לשעבר למנכ"ל הראל בית השקעות, גיא ויסמן, משום שנעדר מכ-20 דיונים בלא לקבל רשות. אתמול (ג') ביקש הכט לשחררו מהייצוג, אך מודריק טרם אישר זאת.

סבלנות השופט פקעה לאחר מספר חודשי עימותים עם הכט, במהלכן כתב כמה החלטות חריפות בהן נדהם מהתנהלותו של הכט, והתרה בו. אפילו בית המשפט העליון האריך פעמיים ב-90 יום את מעצרו של ויסמן (המואשם במעילה של 123 מיליון שקל), עקב התנהלותו של הכט שהביאה להארכת ההליך. מודריק ייעץ לויסמן להחליף עורך דין, אך הוא סירב בנימוק שאין לו אמון בעורכי דין אחרים ושאפשרויותיו הכספיות מוגבלות.

הכל החל כשהכט "הודיע" לבית המשפט שהוא טס לבדיקות רפואיות בחו"ל, בשעה שהתברר שהוא כבר נמצא בחו"ל. בהמשך התברר למודריק כי הכט לא ביצע את הבדיקות, וכי "באורח מוזר ובלתי נתפס" הכט קיבל על עצמו ייצוג בתיק אסי אבוטבול, למרות החפיפה במועדי הדיונים בשני התיקים.

באחת ההיעדרויות של הכט לטובת תיק אבוטבול, כינה אותו מודריק "פיליבסטר", ובתגובה הודיע הכט כי לא יתייצב לדיונים "עד שיגלידו מעט פצעי העלבון".

מודריק והכט פתחו "דף חדש" אחרי שהכט הבטיח לצרף לתיק סניגור נוסף, שימלא את מקומו בזמן שיבצע את הבדיקות בחו"ל. עו"ד שי גבאי צורף להגנה, אך בהמשך הודה הכט כי לא היה זה צירוף ממשי משום שהוא "פועל בעצמו ואינו מעסיק שכירים".

בספטמבר יצא מודריק לחודש שבתון, אך קבע מועדי דיון משום שוויסמן נתון במעצר. הכט הודיע לפתע כי עליו לעבור בחו"ל פרוצדורה רפואית מסוימת, וביקש לבטל את כל הדיונים בספטמבר-אוקטובר. מודריק ניסה לנהל דיונים עם עו"ד גבאי, עד שהתברר כי מלכתחילה לא היתה כוונה לשלבו בצוות ההגנה, והוא שוחרר מהייצוג. כך יצא שבמשך 3 חודשים רצופים לא התקיים דיון בתיק.

מודריק ביקש את תגובת הכט לכוונה לחייבו בהוצאות אישיות, בשל שיבוש מהלכי בית המשפט, בזבוז כספי ציבור (הוצאות הליווי של ויסמן מהמעצר לבית המשפט, משאבי זמן וכסף של התביעה והעדים ופגיעה בניהול זמנו של בית המשפט). מודריק קבע כי הכט לא הציג מסמך המסביר את ההכרח לביצוע הפרוצדורה הרפואית בארצות-הברית, וכי הוא עשה דין לעצמו בצאתו את הארץ.

"זו אינה התנהגות שניתן לעבור עליה לסדר היום", פסק. המדינה מיוצגת בידי עו"ד אסתי שלאין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. (ת.פ. 40138/07).