רשמית: נחתם הסכם השיווק החדש בין ההתאחדות לכדורגל למועצה להסדר ההימורים

ההתאחדות תקבל השנה סכום מקסימום של 60 מיליון שקל, ועוד 63.5 מיליון שקל בכל אחת מהשנתיים הבאות ; הסכום נמוך בכ-25% מזה שהיתה אמורה לקבל ההתאחדות תמורת שיווק הטוטו על-פי ההסכם הקודם

ההתאחדות לכדורגל והמועצה להסדר ההימורים חתמו היום (ד') רשמית על הסכם השיווק החדש בינהן, שקובע שההתאחדות תקבל השנה סכום מקסימום של 60 מיליון שקלים, ועוד 63.5 מיליון שקלים בכל אחת מהשנתיים הבאות. סכומי המקסימום תלויים בשורה של תנאים שההתאחדות צריכה לעמוד בהם, כגון העברת טקס פתיחת המשחק המרכזי בשידור ישיר או שתילת 5 באנרים במהלך השידור, כשבמידה והיא תחרוג מהם היא תיקנס.

לפחות לגבי השנה, מדובר בסכום הנמוך בכ-25% מזה שהיתה אמורה לקבל ההתאחדות (כ-80 מיליון שקלים) תמורת פרסום ושיווק הטוטו על פי ההסכם הישן.

בשנה האחרונה קיבלה ההתאחדות סכום שיא של 71 מיליון שקלים מהטוטו, כאשר סכום הבסיס בהסכם עמד על 59 מיליון שקלים ושאר התמלוגים הגיעו מבונוסים, בכפוף לעלייה בהכנסות מועצת ההימורים. השינוי המהותי בהסכם החדש הוא ביטול הבונוס השנתי שקיבלה עד היום ההתאחדות בגין עלייה בהכנסות המועצה להסדר ההימורים. לאור הגידול בהכנסות מועצת ההימורים בשנות החוזה, הרוויחה ההתאחדות למעלה מ-10 מיליון שקלים מסעיף זה בלבד.

לאחר החתימה הרשמית על ההסכם היום, הוצג הלוגו החדש של ליגת טוטו והושמע ההמנון החדש. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, אמר בטקס: "להתאחדות לכדורגל יש מטרה אחת - להזרים עוד כסף לטובת הכדורגל. החזון שלי הוא שיחד נקים עשרות מגרשי אימונים, ומספר נוסף של אצטדיונים חדישים. זו רק תחילת הדרך ויש לנו רעיונות משותפים על מנת להמשיך ולפתח את הענף". מנכ"ל מועצת ההימורים, עופר פרי, הציג את עיקרי ההסכם: "ההתאחדות לכדורגל היא שותף אסטרטגי ראשון במעלה, ואנו נמשיך לפעול יחדיו למען מטרות משותפות".

מנכ"ל מועצת ההימורים, עופר פרי, הציג את עיקרי ההסכם: "ההתאחדות לכדורגל היא שותף אסטרטגי ראשון במעלה, ואנו נמשיך לפעול יחדיו למען מטרות משותפות".

סמנכ"ל ההתאחדות, עו"ד רתם קמר: "ההסכם יוצר מיתוג חזק יותר של הליגה, שיביא להכנסות גדולות יותר. אנו מאמינים שהכדורגל הישראלי ירוויח ממהלך זה".