פוצצה פגישת האוצר וראשי האוניברסיטאות

סגן הממונה על התקציבים באוצר כינה את התנהלות האוניברסיטאות "התקדמות ברוורס", לאחר שלטענתו הסכימו להוריד את דרישותיהם מ-480 מליון שקל ל-450 מליון - ולפתע העלו שוב את הדרישות, לקראת הפגישה בעניין עם רה"מ מחר

כחצי שעה לאחר שהחלה קטעו נציגי האוצר את הפגישה עם ראשי האוניברסיטאות בטענה שהתנהלותם אינה רצינית. סגן הממונה על התקציבים באוצר כינה את התנהלות האוניברסיטאות "התקדמות ברוורס" לאחר שלטענתו, הסכימו להוריד את דרישותיהם מ480 מליון שקלים ל450 מליון, ולפתע העלו שוב את הדרישות, לקראת הפגישה בעניין עם ראש הממשלה מחר.

4 ימים לפני פתיחת שנה"ל האקדמית, איום ההשבתה של ראשי האוניברסיטאות עדיין בתוקף, כשהועדה לתכנון ותקצוב, המייצגת את האוניברסיטאות מגדירות את הפערים כ'גדולים ובלתי ניתנים לגישור'. מחר בבוקר, צפוים שרי החינוך והאוצר, להגיע לפגישה שזימן ראש הממשלה בנושא, לאחר שהתחייב בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת, להביא את המשבר לסיום ולהביא לפתיחת שנת הלימודים האקדמית כסדרה.

מוקדם יותר, הפגינו מאות סטודנטים מול משרד האוצר בקריית הממשלה בירושלים, בדרישה להעביר את התקציבים הנחוצים למערכת ההשכלה הגבוהה כדי למנוע פרוץ שביתה נוספת באוניברסיטאות, וקראו כשהם נושאים לפידים "אין השכלה אין מדינה".