בן ברננקי: "הממשל חייב להמשיך ולערוב לאג"ח שהונפקו על ידי פרדי מאק ופאני מיי"

"יש לתת ערבונות לאג"ח שהונפקו על ידי חברות במימון ממשלתי" ; "קרוב לוודאי שהממשלה תמשיך לערוב למשכנתאות, לפחות בתקופות קשות" ; "התפקיד של פרדי מאק ופאני מיי לא הוסדר והובהר כהלכה"

בן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, נאם היום על שוק המשכנתאות ונגזריו והסביר כי ממשלת ארה"ב יכולה וצריכה לערוב למשכנתאות, לפחות בתקופות מתוחות.

"יש לתת ערבונות לאג"ח שהונפקו על ידי חברות במימון ממשלתי".

ברננקי הסביר כי הפדרל ריזרב עמד על שלושה תנאים המחייבים את ה-GSE (חברות במימון ממשלתי, קרי פאני מיי ופרדי מאק ); רגולציה חזקה, הון מינימלי המאפשר להתמודד עם הסיכונים שהחברות לוקחות, ותפקיד ציבורי מוגדר ומדיד לתיק ההשקעות של החברות.

"חברות במימון ממשלתי שהולכות ותופחות למימדי ענק עלולות לערער את היציבות הפיננסית", אמר ברננקי, בהתייחסו לקריסה של פרדי מיי ופריד מאק שחייבה את הלאמתן.

"התפקיד של פרדי מאק ופאני מיי לא הוסדר והובהר כהלכה, אך חלה התקדמות ביישום של חלק מהתנאים עליהם החלטנו", אמר ברננקי.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע, ברננקי הפחית את הריבית ב-0.5% ל-1% - הרמה הנמוכה ביותר מאז 2004, כחלק מהמהלכים לשיקום השווקים הפיננסים. נשיאת שלוחת סן פרנסיסקו ג'נט ילן, שאינה נמנית עם המצביעים על החלטות הריבית השנה, אמרה היום כי "הריביות בארה"ב עוד עשויות לרדת מעט".

במחלקת המחקר של TRIFX מציינים כי החוזים העתידיים על ריבית הבסיס מתמחרים במלואה הפחתה של 0.25% ל-0.75%, בישיבה הבאה שתיערך ב-16 בדצמבר.