בצל החשש מהשפעות המיתון: רשתות האופנה הקדימו את מבצעי החורף

זאת למרות שהעונה עוד לא ממש החלה ; בחלק מהמקרים מדובר במבצעים אגרסיביים במיוחד שמטרתם, כך נראה, להיפטר ממלאי

עונת החורף עוד לא החלה, אבל המבצעים כבר כאן. רשתות אופנה רבות פתחו במבצעים אינטנסיביים שמטרתם להגביר את המכירות בצל החשש מהשפעותיו האפשריות של המשבר הכלכלי. בחלק מהמקרים מדובר במבצעים אגרסיביים במיוחד שמטרתם, כך נראה, להיפטר ממלאי. כך למשל מבצעי 2+2 שבהם סל הפריטים לקנייה עומד על 4, מספר גבוה משמעותית מהממוצע.

ברשת עונות וברשת ml מציעים 2+2 כלומר, קנה שני פריטים, קבל שניים נוספים בחינם. ברשת פוקס יצאו במבצע קנה ב-300 שקל, שלם 200 שקל. ב-JUMP הודיעו על מבצע 1+1 (קנה פריט קבל את השני בחינם), בקרייזי ליין מציעים 20% הנחה על הפריט הראשון, 30% הנחה על הפריט השני ו-40% על הפריט השלישי. ברשת לוצ'י מציעים 20% הנחה על הסריגים. ברשת סולוג יצאו במבצע קנו ב-150 שקל, שלמו 100 שקל.

"צריך למכור. אנחנו רואים שהשוק עלול להיות בעייתי. אין לנו מושג. כרגע נכון שאנחנו מוכרים בסדר, אבל מפחדים שתהיה היחלשות בקניות ולכן אנחנו מקדימים תרופה למכה", מסביר יהודה אלבז, מנכ"ל גלי המחזיקה גם ברשת סולוג.

והם, חשוב לציין, לא היחידים. ב-No Name מציעים 50% הנחה על הפריט השני, ב-Seventeen מציעים 50% הנחה לחברי מועדון, בטג וומן מוצר שני ב-50% הנחה על מגוון פריטים, והרשימה עוד ארוכה.

רשתות אחרות יצאו במבצעים מתוכננים עם חברות האשראי, דבר המונע מהן לצאת במבצע מכירות מקביל ברשת. בקסטרו מציעים ללקוחות לאומי קארד 100 שקל הנחה בקנייה מעל 300 שקל ואילו בהוניגמן מציעים ללקוחות ישראכרט 100 שקל הנחה בקנייה מעל 400 שקל.

"יש האטה של קניות בכלל בשוק, וכולם נמצאים עכשיו במבצעים. יש סיבות רבות: ראש השנה נפל מאוחר יותר, מזג האוויר לא חורפי וכל מה שקורה עם המשבר הפיננסי. כל השוק התחיל במבצעים וגם עונות נמצאת בתוך המשפחה הזאת. המבצע אצלנו מיועד לחברות מועדון ולמצטרפות חדשות. חשוב לי להדגיש שאנחנו בין הרשתות היחידות שמפרסמות בטלוויזיה ואנחנו מאמינים שדווקא בעיתות משבר נכון לפרסם ולחזק את המותג", מסביר אבי יפת, מנכ"ל ומבעלי רשת עונות.

לדברי ערן לוין, מנכ"ל ומבעלי הרשתות קרייזי ליין ולוצ'י, הרשת מציעה בכל שנה מבצעים בחודש נובמבר. "נכון שהשנה קצת הקדמנו. לכולם היה בספטמבר-אוקטובר פחות טוב משנה שעברה ויש יותר זהירות. מעבר לכך, גם החורף לא מגיע. יש יותר זהירות ויכול להיות שיש גם חשש ממה שיהיה הלאה", אומר לוין.