מידרוג מורידה את דירוג האג"ח של אפריקה ישראל בשלוש דרגות ל-"A3" - דרגה אחת מעל "Baa1"

אופק הדירוג בהודעה הנוכחית נותר "שלילי" ; לצורך ההערכה בחנה מידרוג את יכולת החזר החוב שאיתו צריכה החברה להתמודד עד סוף 2010 - כ-3 מיליארד שקל ; לבייב נתקל בקשיים במכירת דירות יוקרה בניו-יורק

חברת דירוג האשראי מידרוג הודיעה היום (א') כי הורידה את דירוג האשראי של כל סדרות האג"ח של אפריקה ישראל שנמצאות במחזור ב-3 דרגות - ל-"A3" מ-"Aa3". הדירוג החדש נמצא דרגה אחת בלבד מעל "Baa1".

בספטמבר השנה, נציין, הורידו במידרוג את דירוג החברה ל-"Aa3" עם אופק שלילי - דבר שלדברי חברת הדירוג היווה אינדיקציה לכיוון התפתחות הדירוג לנוכח חוסר הוודאות הגבוה בשווקים שבהן פועלת אפריקה ישראל, ולנוכח חשיפתה לפרויקטים מהותיים החשופים למשבר הכלכלי העולמי.

אופק הדירוג בהודעה הנוכחית נותר "שלילי". זאת לאור חשיפת החברה למדינות המושפעות באופן מהותי מהמשבר הכלכלי, ובהתייחס לעמידת החברה בתחזיות, שהציגה בפני חברת הדירוג. כמו כן, מציינים במידרוג, תנודתיות שוקי ההון מקשה לאמוד את יחסי האיתנות של אפריקה, בהתייחס לשווי אחזקותיה הציבוריות.

לצורך הערכת יכולת החזר החוב ("שירות החוב") ועל רקע המשבר העולמי בחנה מידרוג את יכולת החזר החוב בהיקף כ-3 מיליארד שקל, שאיתו צריכה החברה להתמודד עד סוף 2010. חוב זה כולל בעיקר אג"ח, ריביות וניירות ערך מסחריים.

במסגרת בחינת מקורות שירות החוב ניתחה מידרוג את מקורות המימון של אפריקה וערכה ניתוחי רגישות שונים, כולל יתרות נזילות ומסגרות מאושרות שאינן מנוצלות. כפי שמסרה אפריקה, מרבית מסגרות האשראי הן לתקופה של שנה ואמורות להתחדש עד נובמבר 2009.

בנוסף, להערכת מידרוג, לחברה נכסים בעלי איכות גבוהה בישראל - בעיקר כאלה של אפריקה נכסים , שיכולים לשמש אותה כמקור תזרימי משמעותי, ע"י מימוש הלוואות או בהיקף משמעותי - או ע"י נטילתן של כאלה. עוד מציינים במידרוג כי לאפריקה ייתכנו דיבידנדים מחברות בנות.

במידרוג בחנו גם את פעילות החברה בארה"ב - בעיקר ניתוחי רגישות לשווי הנכסים. במידרוג מניחים כי לא יתקבלו תזרימים משמעותיים מפעילות נוספת של אפריקה מפרויקטים בהקמה בארה"ב, עקב החרפת המשבר הכלכלי שם, מה שמביא לצפי לקיטון בשווי הנכסים והביקוש לנכסים, כמו גם הקפאת פרויקטים שיכולים להניב תזרים לחברה.

לגבי פעילותה של אפריקה ברוסיה, באמצעות אפ"י פיתוח, מידרוג צופה קיטון בביקושים וירידה במחירים, עקב אי הוודאות השורר ברוסיה, ורגישותה של הכלכלה הרוסית. לפיכך, מידרוג מניחים ירידה משמעותית בהכנסות, לעומת תחזית החברה.

מידרוג מציינים גם גורמי השפעה חיוביים על דירוג החברה - בעיקר היותה מבין החברות היזמיות הוותיקות, ובעלות ניסיון מגוון, פרויקטים ייחודיים בהקמה ובעלת נכסים מניבים איכותייםהתורמים לגמישותה הפיננסית. במידרוג אף רואים בחיוב את פעילותה של אפריקה בחודשים האחרונים, להגדלת הנזילות, ואת תמיכת בעל המניות.

לסיכום, מפרטים במידרוג את הגורמים שיכולים להביא להעלאת הדירוג: התייצבות ושיפור בשווקי המניות בהם פועלת החברה, אשר יש בהם כדי לשפר את פעילותה העסקית של אפריקה, שיפור בנזילות החברה ובגמישותה הפיננסית, וכן עמידה בתחזיות.

הגורמים שעלולים להביא להורדת הדירוג: הרעה חמורה בתנאי הנזילות של אפריקה ובגמישותה למערכת הפיננסית בישראל ובעולם, פגיעה בערך נכסי החברה, היחלשות כלכלת רוסיה באופן שיש בו לאיים על תוכניות החברה במדינה, ועיכובים מהותיים בהתקדמות המכירות וההשכרות בפרויקטים מרכזיים ברוסיה ובארה"ב, מעבר לתחזיות החברה.

[לפורטל הפיננסי] ; [לאתר אפיקים סולידיים]

אפריקה ישראל