הכי חשוב בדירה: מטבח משופר; הכי חשוב בבניין: מעליות מהירות

סקר של גיאוקרטוגרפיה מצא כי רוכשי דירות אחרים ציינו מרפסת, מיזוג מרכזי, חדר אמבטיה מרווח ו"בית חכם" ; ברמת הבניין 30% ציינו את חשיבותו של חניון ממוגן, 24% - לובי מעוצב, 16% - חדר כושר, ורק כ-6% ציינו רצון למועדון דיירים בבניין

סקר של גיאוקרטוגרפיה מצא כי הפרמטר החשוב ביותר לרוכשי דירות חדשות הינו מעליות מהירות ומטבח מרווח. המחקר בחן מדגם מייצג של אוכלוסייה מהעשירונים העליונים בקרב תושבי גבעת שמואל, קרית אונו, פתח תקווה ורמת גן. את הסקר הזמינה גינדי השקעות הבונה את פרויקט "גינדי first" בגבעת שמואל לקראת הקמת הפרויקט שלה, הכולל שני בניינים בעיר.

הנסקרים נשאלו מהם הפרמטרים החשובים בהיבט של הבניין והדירה. בהיבט הדירה ציינו כ-49% את המטבח כחשוב ביותר (מרווח ומשודרג, ושל חברות מובילות), 35% ציינו את המרפסת כחשובה ביותר, 31% - מיזוג מרכזי, 28% - חדר אמבטיה מרווח, וכ-11% היו רוצים "בית חכם" עם מערכות מתקדמות.

ברמת הבניין ציינו מעל 50% את נושא המעליות המהירות, 30% ציינו את חשיבותו של חניון ממוגן, 24% - לובי מעוצב, 16% - חדר כושר, ורק כ-6% ציינו רצון למועדון דיירים בבניין.

לדברי ניר שמול, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בגינדי השקעות, החברה הסתייעה במחקר וגיבשה החלטות בנוגע לתכנון ולאופי הפרויקט. נושא המטבחים קיבל משקל גבוה בתכנון, וכך גם גודל המרפסות ועיצובן.

לדברי אינג' נתן חילו, מנהל האגף הטכני בהתאחדות הקבלנים, חוק התכנון והבנייה אינו מכתיב התקנת מעליות מהירות ברבי קומות, אלא מתייחס רק לכמותן (המינימום הוא שתי מעליות במבני מגורים בני מעל שמונה קומות).