פיתקית תובעת 1.9 מיליון שקל ממאלרון ושמרוק: הפרו הסכם לרכישת מניות ACS

החברה הבורסאית פיתקית מפעלי הדפסה וחברת הבת שלה, ביסיקיור, תובעת את אלרון, קרן שמרוק ומ.א.מ.ן, בטענה כי אינן עומדות בהתחייבות נציגיהן - ובהם מפקד חיל האוויר לשעבר, אביהו בן-נון - לרכוש מהן מניות

החברה הבורסאית פיתקית מפעלי הדפסה וחברת הבת שלה, ביסיקיור, תובעת בבית משפט השלום בתל-אביב כ-1.9 מיליון שקל מאלרון (שבשליטת דיסקונט השקעות ), קרן שמרוק ומ.א.מ.ן, בטענה כי אינן עומדות בהתחייבות נציגיהן, ובהם מפקד חיל האוויר לשעבר, אביהו בן-נון, לרכוש מהן את מניותיהן בחברת אלארה (לשעבר AMT).

באמצעות עוה"ד יחיאל כשר ואביעד לחמנוביץ ממשרד פרופ' יובל לוי ושות' טוענות פיתקית וביסיקיור, כי בשנים 2001-2004 הן השקיעו, כהשקעה אסטרטגית, כספים בסך כ-3.3 מיליון שקל בחברת ACS, שהיא חברה-בת של AMT, ובתמורה הונפקו לביסיקיור מניות וני"ע המירים בחברה. AMT מפתחת, מייצרת ומשווקת מוצרים המבוססים על טכנולוגיה של מתכות אמורפיות.

ביוני 2006 התקיימה במשרדי אלרון פגישה בה נכחו בעלי המניות של ACS, ובכללם נציג קרן שמרוק (עידו בן-חיים), נציג אלרון (המנכ"ל והנשיא דורון בירגר), נציגי חברת מ.א.מ.ן (אביהו בן-נון ויוסף בולס) וכן נציגי ביסיקיור. בשלב מתקדם של הפגישה השתתף בה טלפונית גם מיכאל גייגר, מנכ"ל שמרוק אינטרנשיונל.

ביסיקיור טוענת כי לאור סירובה להחליף את מניות ACS, בהן החזיקה, במניות חברת האם AMT, התחייבו הנתבעות לקנות ממנה את מניותיה ב-AMT תמורת 500 אלף דולר, לאחר שנתיים ממועד אותה פגישה, דהיינו ביוני 2008. לדבריה, הנתבעות ביקשו שלא להעלות את הסיכום על הכתב ולשמור על סודיות ההצעה, בשל חששן שבעלי מניות נוספים יבקשו להגיע לסיכום דומה.

כשביקשה ביסיקיור לממש את המניות לפי תנאים אלה, היא קיבלה מגוון תשובות מנציגי 3 החברות הנתבעות: חלק אישר בפה מלא את דבר קיומה של ההתחייבות, חלק בחר להתחמק ממתן תשובה ברורה וחלק בחר להתכחש לקיומה. בהמשך שלח בא-כוחן של אלרון, שמרוק ומ.א.מ.ן מכתב ובו התכחשות מוחלטת שלהן להסכם. משכך היא תובעת כעת 500 אלף דולר וכן ריבית והפרשי הצמדה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 50268/08).