יו"ר הרשות לחשמל רומז: "הירידה במחירי האנרגיה תורגש בקרוב בתעריפי החשמל לצרכנים"

בתחילת חודש ספטמבר ביצעה הרשות לחשמל הפחתה של כ-5% בעלויות המוכרות לחברת החשמל בתעריפים

האם תעריפי החשמל יוזלו בימים הקרובים? יו"ר הרשות לחשמל, אמנון שפירא, רמז היום כי תעריפי החשמל לצרכנים עשויים לרדת על רקע הירידה החדה במחירי הנפט בעולם.

בראיון לתוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב' העריך שפירא, כי "הירידה החדה במחירי האנרגיה בעולם תורגש בקרוב במחירי החשמל". שפירה הוסיף עוד, כי הירידה במחירי האנרגיה עשויה לקזז חלק מהייקור בתעריפים של כ-5% לצרכנים החל מינואר 2009 אותה אישרה הרשות לחשמל לצורך מימון תוכנית החירום.

יצוין, כי בתחילת חודש ספטמבר ביצעה הרשות לחשמל הפחתה של כ-5% בעלויות המוכרות לחברת החשמל בתעריפים. למרות זאת בפועל המחירים לא ירדו מאחר ובמקביל חלה עלייה במחירי הדלקים והפחם לחברת החשמל.

יצוין, כי מאז חודש ספטמבר, ועל רקע המשבר העולמי החלה הירידה במחירי הנפט בעולם שבעקבותיה הוזלו מחירי מוצרי הדלק בעיקר הסולר והמזוט. מחירי הפחם הושפעו פחות מהירידה במחירי הנפט, אך גם הפחם נמצא במגמת היחלשות.

מהרשות לחשמל נמסר בתגובה, כי הרשות תבצע עדכון של העלויות בימים הקרובים ובהתאם לכך יוחלט האם יש צורך לעדכן את התעריפים.

על פי נוסחת העדכון שקבעה הרשות, התעריפים מתעדכנים כאשר סך השינוי בעלויות הינו בשיעור של כ-5.5% לפחות ממועד העדכון האחרון במידה וחלפו למעלה משלושה חודשים ממועד העדכון האחרון, התעריפים יעודכנו גם כאשר השינוי הינו של 3.5% לפחות ובכל מקרה לא יאוחר מחצי שנה ממועד העדכון האחרון.

המשמעות היא שבעדכון הקרוב יספיק שינוי של כ-3.5% בעלויות המוכרות לחברת החשמל על מנת שהרשות תפחית את התעריפים.

כזכור, מחירי הבנזין בארץ ירדו בתחילת השבוע (א') בשיעור חד של כ-13% על רקע היחלשות הנפט. במקביל, הסולר הוזל בשיעור של כ-27% והמזוט בשיעור של כ-35%.