רשות המסים בוחנת מתן אפשרות להעביר דיבידנד מחו"ל לארץ בשיעור מס מופחת של 5%

זאת במסגרת הפתרונות הנבחנים על ידי הצוות שהקים נסרדישי, ובראשו הוא עומד, להתמודדות עם המשבר הכלכלי

מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בוחן מתן אפשרות לישראלים למשוך דיבידנד מחו"ל ולהעבירו לישראל, בשיעור מס מופחת של 5% במקום 25%, כך נודע ל"גלובס". זאת במסגרת הפתרונות הנבחנים על ידי הצוות שהקים נסרדישי, ובראשו הוא עומד, להתמודדות עם המשבר הכלכלי.

לדברי גורם בכיר ברשות המסים יישום התוכנית יקל על מצוקת התזרים והאשראי ההולכת ומתעצמת. ברשות צופים כי הקלות המס על דיבידנד מחו"ל יספקו מענה למצוקתם של בעלי עסקים וחברות במשק, שכיום מחפשים מקורות לתשלומי הריביות על האג"ח ולהחזר חובות. הציפייה היא כי הזרמת הכספים לישראל תאפשר למשקיעים לרכוש נכסים בארץ במחירים אטרקטיביים, מה שצפוי גם כן לסייע למתן את השפעת המשבר על המשק הישראלי.

בד בבד, התוכנית האמורה צפויה לשפר את גביית המסים לשנת 2009, זאת בשל הגידול בגביית המסים כתוצאה מחלוקות דיבידנדים לישראל מחברות מעבר לים - חלוקות שלא היו מתקיימות ללא התוכנית.

לדברי הגורם ברשות "התוכנית משלבת בין שני צרכים שהם לכאורה סותרים: הצורך בפעולות שירחיבו את הפעילות הכלכלית וישחררו את מצוקת האשראי, מחד; מנגד, הצורך למצוא מקורות תקציביים למימון פעולות כאלו ואחרות. התוכנית המוצעת משיגה את אפקט ההרחבה ובמקביל צפויה לשפר את גביית המסים בשנת 2009".

כדי ליהנות משיעור המס המופחת יצטרכו מושכי הדיבידנד לעשות שימוש בכספים לצורך תשלומי ריבית שוטפים, החזרי הלוואות, או לחלופין רכישת נכסים ופעילות בישראל, וכן פעילות היוצרת מקומות עבודה.

לדברי גורמים ברשות, תוכנית דומה הופעלה בהצלחה רבה בשנת 2005 בארה"ב. ממשל הנשיא ג'ורג' בוש, שביקש לעודד תעסוקה בארה"ב, השיק תוכנית שנקראה "האקט ליצירת מקומות עבודה", מה שהביא באופן מיידי לזרימת סכומי עתק אל תוך ארה"ב.