מדד מנהלי הרכש בארה"ב צנח באוקטובר לרמתו הנמוכה ביותר מ-1982 כשנפל ל-38.9 לעומת צפי ל-41.5

המדד מעיד על התכווצות בפעילות היצרנית זה החודש השני ברציפות ונמצא ברמה הנחשבת כמצביעה על מיתון ; הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו באופן מתון מהצפי 0.3%- לעומת צפי לירידה של 0.8%-

מדד מנהלי הרכש המעיד על הפעילות היצרנית בארה"ב שוב רשם ירידה, ובאוקטובר התכווצה הפעילות הכלכלית זה החודש השני ברציפות ל-38.9 לעומת רמה של 43.5 בספטמבר. זוהי הרמה הנמוכה ביותר אלייה הגיע המדד מאז ספטמבר 1982. כאשר הירידה שנרשמה בחודש אקטובר הייתה גדולה יותר ממה שצפו האנליסטים בשוק, לירידה ל-41.5.

הנתון מצביע על התכווצות בפעילות היצרנית בכל האזורים בהם נמדד המדד ברחבי ארה"ב. הנתונים המרכזיים המרכיבים את המדד, ההזמנות החדשות והייצור שניהם נפלו לרמות הנמוכות ביותר מאז שנות ה-80'.

נזכיר כי קריאה הנמוכה מ-50 מצביעה על התכווצות בפעילות הכלכלית במשק. ומאז ספטמבר צנח המדד לרמה הנחשבת כרמת מיתון, כשצנח ל-43.5% לעומת 49.9% באוגוסט.

בנוספ פורסם היום כי ההוצאות על בנייה בארה"ב רשמו ירידה מתונה יותר מהצפי, כשירדו בחודש ספטמבר ב-0.3% לעומת צפי לירידה חדה יותר בהוצאות בשיעור של 0.8%. נזכיר כי בחודש אוגוסט נרשמה עלייה של 0.3% בהוצאות בתחום הבנייה בארה"ב.

עם פירסום הנתונים התמתנו העליות בוול סטריט.