קרן אור לענף היהלומים: מדינת ישראל נבחרה לעמוד בראש ועידת תהליך קימברלי העולמית בשנה הבאה

מדובר בהישג גדול למשרד התמ"ת ולאחראי על הסחר ביהלומים שמואל מרדכי, משום שהצליח לשכנע את נציגי כל המדינות וביניהם מדינות מוסלמיות, שישראל תעמוד בראש הוועדה ותארח את הכנס העולמי לתהליך קימברלי

קרן אור לענף היהלומים: מדינת ישראל נבחרה לעמוד בראש ועידת תהליך קימברלי העולמית בשנה הבאה- כך נודע ל"גלובס". אם לא תהיה התנגדות עד סוף הכנס , ביום חמישי- ישראל תהיה יו"ר הועדה ואף תארח את הועידה העולמית של תהליך קימברלי בעוד כשנה.

בשעות אלה מתקיים בניו דלהי בהודו כנס של משתתפי פרויקט קימברלי המונה 74 מדינות והנערך בחסות האו"ם. תהליך קימברלי הינו תהליך בו נערך מעקב אחר היהלומים המגיעים והנסחרים בין מדינות במטרה לוודא שלא יהיה סחר ביהלומי דמים.

לדברי אבי פז, נשיא בורסת היהלומים מדובר בהישג גדול למדינת ישראל ולגאווה לענף היהלומים הישראלי מכיוון שמדובר ב74 מדינות שחלקן מוסלמיות שהביעו תמיכתן בישראל כיו"ר הוועדה.

מדובר בהישג גדול גם למשרד התמ"ת, לשר אלי ישי ולאחראי על הסחר ביהלומים שמואל מרדכי שהובילו את המהלך.

שמואל מרדכי, המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת אמר ל"גלובס" כי:"היתה הסכמה מקיר לקיר כולל הסכמתם של אירגוני זכויות אדם ושל אירגונים ירוקים. עם זאת האישור הסופי של הבחירה בנו יערך ביום חמישי והוא חייב להיות פה אחד"