הפתעה באוסטרליה: הבנק המרכזי הוריד בצעד אגרסיבי את הריבית ב-0.75% ל-5.25%

גלן סטיבנס, יו"ר הבנק המרכזי באוסטרליה הוסיף כי גובה האינפלציה השנתית עלול להגיע ל-4.5%, הרבה מעבר ליעד העליון אשר עומד על 2%-3% ; בתגובה נופל הדולר האוסטרלי ב-1.9% ל-0.6629 דולר אמריקני

הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) הפחית היום (ג') את הריבית בשיעור חד בהשוואה לתחזיות המוקדמות, זאת תוך כשהוא מקדים את הבנקים המרכזיים של אירופה ובריטניה, שצפויים על פי ההערכות להודיע על הפחתת גובה הריבית ביום חמישי הקרוב.

יו"ר ה-RBA, גלן סטיבנס, הוריד את שיעור הריבית ב-0.75% ל-5.25% - מעבר לתחזיות האנליסטים להפחתה של 0.5% בלבד. הדולר האוסטרלי מגיב בירידה של 1.9% ל-0.6629 דולר אמריקני לדולר אוסטרלי.

בכך הצטרף הבנק המרכזי באוסטרליה לארה"ב, יפן, ישראל, סין, הודו, טיוואן, דרום-קוריאה, ונורבגיה אשר הודיעו בשבוע שעבר על הפחתות ריבית.

נראה כי לסטיבנס לא נותרה ברירה אלא להודיע על הפחתה אגריסיבית בגובה הריבית, וזאת על רקע נתוני מאקרו מדאיגים בנוגע למשק האוסטרלי: נפילת מחירי הבתים, הירידה החדה בהיקף המכירות הקמעונאיות, והנפילה החודשית הממוצעת של כ-14% במדדים המובילים ביבשת החמישית רק במהלך אוקטובר, הירידה הגדולה ביותר מאז 1987.

סטיבנס הוסיף כי גובה האינפלציה השנתית עלול להגיע ל-4.5%, הרבה מעבר ליעד העליון שלו אשר עומד על 2%-3%. אך זאת ציינו בבנק המרכזי כי הם צופים לירידה במדד המחירים לצרכן כבר בטווח הקרוב.