לחברת הליסינג דורנט, שנקלעה לקשיים, יש חובות בהיקף של 15-20 מיליון שקל ליבואני הרכב. כך העריכו היום בכירים בענף הרכב. כמו חברות ליסינג רבות, דורנט רכשה כלי רכב חדשים עבור לקוחותיה באשראי של היבואנים, שנע בין 30 ל-90 יום. בין הספקים המרכזיים של דורנט ניתן למנות את UMI יבואנית שברולט ואת חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, שלכל אחת מהן חייבת החברה מיליוני שקלים.
מנכ"ל של אחת מיבואניות הרכב אמר ל"גלובס" כי "לכל יבואני הרכב, שמוכרים מכוניות לענף הליסינג יש חשיפה בהיקף כזה או אחר לדורנט. טרם קיבלנו הודעה אודות עתיד החובות ואנחנו מקווים כי בסופו של דבר החברה תמשיך לפעול. הפסקת פעילותה של החברה בעיתוי הנוכחי עלולה להקרין באופן שלילי על הענף. עם זאת היקף החובות זניח ביחס להיקפי הפעילות של הענף".
הנהלת דורנט התכנסה היום כדי להכריע לגבי עתידה של החברה. בכירים בענף הליסינג העריכו, כי אם לא ימצא משקיע חיצוני, ספק רב אם יהיו גורמים בענף הליסינג שירכשו את תיק הלקוחות של דורנט בתקופה זו, שבה כל הענף נערך לצמצומים. במקרה זה עשויה החברה להודיע על פירוקה.
בכירים בענף הליסינג אמרו כי אין להסיק מהקשיים אליהם נקלעה דורנט לגבי חוסנו ויציבותו של כלל הענף. לדבריהם, חברות ליסינג רבות מחזיקות ברזרבות מזומנים והביקוש לרכבי ליסינג ולחידוש חוזים עדיין ער מאוד. בענף מעריכים כי היקף האשראי לענף נע בין 14 ל-20 מיליארד שקל. היקף האשראי של יבואני הרכב לענף הליסינג נאמד במיליארד וחצי שקל. עד לסגירת הגיליון לא התקבלה תגובת החברה. *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.