אמזון רוצה להיות ידידותית לסביבה: תשווק את מוצריה באריזות ניתנות למיחזור

הניסיון מקיף 19 מוצרים רבי-מכר המשווקים באמצעות אמזון, וכולל שיתוף-פעולה של מספר חברות מובילות דוגמת יצרניות הצעצועים פישר-פרייס ומאטל, ענקית התוכנה מיקרוסופט וחברת האלקטרוניקה Transcend

בענקית הקמעונאות המקוונת אמזון החלו בתקופת הרצה של ניסיון חדש בכל הנוגע לאריזת המוצרים המשווקים דרכה. המיזם הנקרא 'אריזות נטולות תסכול' (Frustration Free Packaging) שם לו למטרה להפוך את פתיחת האריזות של המוצרים לקלה יותר עבור הלקוחות המזמינים אותם. באמזון החליטו להתמקד תחילה בניסיון לשפר שני סוגי אריזות, אלו העשויות פלסטיק קשיח ואלו הסגורות באמצעות רצועות מצופות פלסטיק.

הנסיון מקיף 19 מוצרים רבי מכר המשווקים באמצעות אמזון וכולל שיתוף פעולה של מספר חברות מובילות דוגמת יצרניות הצעצועים פישר-פרייס ומאטל, ענקית התוכנה מיקרוסופט וחברת האלקטרוניקה Transcend. באמזון מתכננים להרחיב את היוזמה החדשה לשווקים הבינלאומיים במהלך 2009.

מטרה נוספת של האריזות נטולות התסכול, מעבר לקלות שבפתיחתן, הוא סיוע למאמץ האקולוגי העולמי באמצעות חסכוניותן בחומרי אריזה. אחד מהמוצרים הראשונים הנארזים מחדש באריזה נטולת תסכול היא ספינת פירטים מבית פישר-פרייס הנארזת כעת בקופסת קרטון ניתנת למיחזור. בכך, למשל, נחסכים 91.5 סנטימטרים של רצועות פלסטיק, כ-4004 סמ"ר של מילוי קלקר, 92 סמ"ר של מוצרי קרטון מודפסים ו-446 סמ"ר של יריעת בועות PVC (פצפצים).

מוצרים קטנים יותר, דוגמת קלפים למיניהם, המשווקים בדרך כלל באריזות פלסטיק קשיח הגדולים ממידתן ומשלוחם בדואר דורש אריזה נוספת בקופסת קרטון, ישווקו מעתה במעטפות ניתנות למיחזור. "כולנו מכירים את התסכול המלווה לפתיחת אריזה של מוצר אלקטרוניקה או צעצוע חדש. זה אולי מוקדם להגיד זאת אבל בחזוני אני רואה את כל המוצרים המשווקים באמצעות אמזון ארוזים באריזות נטולות תסכול", אמר ג'ף בזוס מייסד ומנכ"ל החברה.