משרד התקשורת התחרט? לא יעניק לבזק הקלות בשוק העסקי למרות הירידה בנתח השוק

משרד התקשורת החליט לפצל בין המגזר הפרטי לבין המגזר העסקי, וקבוצת בזק תוכל לספק את שירותי ה-VoIP רק למגזר הפרטי

שינוי מהותי במדיניות משרד התקשורת בכל הקשור לתחרות בשוק הטלפוניה הנייחת מבוססת אינטרנט (VoIP). משרד התקשורת החליט לפצל בין המגזר הפרטי לבין המגזר העסקי, וקבוצת בזק תוכל לספק את שירותי ה-VoIP רק למגזר הפרטי. הסיבה להחלטה היא שבשוק העסקי נתח השוק של בזק לא ירד מתחת ל-85%. בכך מנסה משרד התקשורת לעכב עוד יותר את פתיחת שוק הטלפוניה ועושה כל שביכולתו למנוע מהקבוצה להיכנס לשוק הזה.

ל"גלובס" נודע שבמסגרת הבקשות שהעלה משרד התקשורת מבזק בינלאומי לקראת מתן הרישיון לספק שירותי VoIP, הוא הבהיר כי הוא מנסח הגדרה חדשה ללקוח פרטי וללקוח עסקי, שכן הרישיון שיינתן לה יהיה רק למגזר הפרטי. נדגיש כי בזק בינלאומי נאלצה לקבל את הדרישה למרות שהיא סבורה שאין לקשור בין נתח השוק של חברת האם להקלות שהיא מקבלת במגזר מסוים.

נציין כי החלוקה למגזרים על ידי משרד התקשורת אמנם תואמת פורמלית את המדיניות שהוא קבע, אך ההנחה הרווחת היא שלא תהיה כל הפרדה בין המגזר העסקי למגזר הפרטי, לצורך ההקלות. המשמעות היא שבזק בינלאומי לא תוכל להציע שירותי תקשורת מתקדמים כמו טלפוניה מבוססי VoIP ללקוחות העסקיים למרות הנוכחות הפעילה שלה בשוק העסקי. כך למשל, בזק בינלאומי מוכרת מרכזיות IP ללקוחות עסקיים אך היא לא תוכל לספק להם שירותי טלפוניה מבוססת אינטרנט.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "מבדיקה שערכנו עם הדרג המקצועי מתברר כי צורת ההתייחסות של המשרד הייתה מלכתחילה נפרדת לשוק העסקי ולשוק הפרטי. בזק נדרשה להעביר את כל הדוחות תוך הפרדה בין המגזר הפרטי לעסקי. בזק בינלאומי הגישה בקשה ל-VoIP לשוק הפרטי והמשרד בוחן אותה בימים אלו".