נסגר התיק נגד דובק ומנכ"לה, אריה זייף, בחשד להעלמת מס במיליוני שקלים

כמו כן נסגר התיק נגד 2 בכירים נוספים בחברה ; החשד נגד עובד נוסף הועבר להכרעת רשות המסים

פרקליטות המדינה החליטה לסגור את התיק נגד חברת דובק ומנכ"לה, אריה זייף, וכן נגד שני בכירים נוספים בחברה בחשד להתחמקות ממס בהיקף של מיליוני שקלים. כך נודע ל"גלובס". באשר לחשוד נוסף, ויקטור פרידלוב, החליטה הפרקליטות להחזיר את התיק לרשות המסים לצורך הכרעה. ההחלטה התקבלה בעקבות שימוע שנערך לחשודים לפני כשנה, ועליו דווח ב"גלובס".

לפי החשד, המעשים שבהם מדובר נעשו בשנים 2004-2005. פרדילוב רכש עלי טבק מדובק, המייבאת עלי טבק, ואמור היה לייצא אותם לחו"ל. על הטבק שבו אינה משתמשת לייצור הסיגריות, על דובק לשלם מס קנייה, אלא אם כן הוכיחה כי ייצאה אותו לחו"ל.

לפי החשד, פרדילוב רכש מדובק טבק שהיה אמור להיות מיוצא לחו"ל. ואולם, לחו"ל הגיעו ארבע מכולות מלאות אבנים, קש ופסולת במקום טבק. לפי החשד, הטבק נמכר בישראל מבלי ששולם עליו מס.

זייף נחשד כי פעל להתחמק מתשלום מס עבור דובק, ופרדילוב חשוד בסיוע להתחמקות ממס. נודע כי בהמשך לחקירה הוצאו שומות לדובק בהיקף של כ-5 מיליון שקל מס קנייה וכ-800 אלף שקל מע"מ. דובק אמרה בזמנו בתגובה, כי החקירה נפתחה בעקבות פנייתה, ולכן ממילא ברור שאין כל פגם בפעולתה.

דובק ובכיריה יוצגו בידי עוה"ד יעקב וינרוט ומשה דרוקר; פרידלוב מיוצג בידי עו"ד שמואל קליין. עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה טיפלה בתיק מטעם הפרקליטות. את החקירה ביצעה מחלקת מע"מ ירושלים. בתיק טיפל בתחילה מע"מ ומס קנייה ת"א, אך משום שזייף שימש בעבר כמנהל המכס, ומשום שפרדילוב הוא אחיו של יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרדילוב, הוחלט להעביר את העניין לפרקליטות.