מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן: "היום ערוצים 2 ו-10 לא מסוגלים להתקיים משוק הפרסום"

אמר במסגרת פסטיבל ראש-פינה לטלוויזיה ולמדיה: "לא ייתכן שמשרד האוצר מזרים מיליוני שקלים לרשות השידור בלי דרישה לשום תוכן - ומהערוצים המרכזיים דורשים הכל"

"היום ערוצים 2 ו-10 לא מסוגלים להתקיים משוק הפרסום; עושים שינויים ורפורמות על בסיס הערכות כלכליות שאין מאחוריהן שום דבר", אמר יוחנן צנגן, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2, רשת. את הדברים אמר במסגרת פסטיבל ראש-פינה לטלוויזיה ולמדיה.

"כל מי שרוצה טלוויזיה טובה ואיכותית צריך להבין שזה לא רק כלכלה, זה גם תוכן. לא יתכן שמשרד האוצר מזרים מיליוני שקלים לרשות השידור בלי דרישה לשום תוכן ומהערוצים המרכזיים דורשים הכל".

חיים פרננדס ממשרד האוצר ציין כי "עדיין לא הזרמנו כספים לרשות השידור, וזה יהיה רק תרומת רפורמה".

אבי ניר מנכ"ל קשת, "אנחנו טלוויזיה מסחרית ואנחנו צריכים רייטינג. אנו צריכים שאנשים יראו את הפרסומות שאנו משדרים. הגדרת הזאנר הרבה פחות חשובה מהתוכן, אנו נמדדים לפי אהבת הקהל ולא לפי זאנרים"

יוחנן צנגן:"אני חושב שריאליטי זה חשוב, זה סוג של בידור שחייבים אותו כדי לקיים טלוויזיה מסחרית, אך גם בקשת וגם ברשת יש הרבה תוכניות אחרות ולדעתי שם המשחק הוא המינון הנכון. אנו ברודקאסט ויש לנו מחויבות לצופים שלנו אם כשהרפורמה שמוצעת על ידי האוצר בפתח לא נוכל לקיים את האיזון והתמהיל. היום הכרוח של הזכיין הוא למקסם הכנסות. אם יורידו בתמלוגים, בדמי הזיכיון וההסכמים מול משרדי הפרסום יהיו יותר טובים, אז נוכל לייצר טלוויזיה יותר טובה"מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה התייחס לגובה תקציב הרשות השנייה שנאמד בעשרות מליוניש קלים ולדבריו, "60 מליון שקל זהו תקציב הרשות ולמעלה מ-30 מליון שקל ממנו מיועדים להפצת השידורים. יש כאן שאלה של תרבות וערכים לא רק שאלה של כסף. לערוצים 2 ו-10 יש השפעה על התרבות והחברה וצריך לקחת את זה בחשבון"

אבי ניר אמר בתגובה כי, "אין בעולם ואין בישראל גוף שיש עליו כל כך הרבה מיסים כמו שיש עלינו: דמי זיכיון, תמלוגים, ביד - כל הכספים האלה צריכים ללכת לתוכן ולא לפיקוח כפי שקורה היום".

יוסי ורשבסקי מנכ"ל ערוץ 10 תקף את הפרסומאים ולדבריו,אם לוקחים את השליש שגוזרים מאיתנו משרדי הפרסום, הטלוויזיה היתה נראית אחרת לגמרי. כדאי שתהיה קצת רגולציה על משרדי הפרסום שיכולים לגמור לנו את העסק. זה עשיקת כבשת הרש מה שעושים לנו משרדי הפרסום".

אילן שילוח, מנכ"ל מקאן אריקסון אמר בתגובה כי, "עמלות היתר זו סיסמה פופוליסטית. כשמדברים על עמלה של % 30 יש לזכור ששליש מתוך זה חוזר למפסמים". שילוח דיבר על החזון שהוא רואה לנגד עיניו, שוק פתוח ללא רגולציה כאשר התחרות היא מילת המפתח. כדי לעשות רפורמה מקיפה צריכים לעבור לרשיונות, לבטל את התמלוגים, את דמי הזיכיון ואת הדרישות. ממכרז ערוץ 2 כולם יצאו נפסדים ולכן צריך רפורמה. הרפורמה המוצעת היא טלאי היא לא אמיתית, רק אחרי המעבר לרישיונות ומיזוג של קשת ורשת יוכלו לפתוח את שוק הפרסום גם לכבלים וללווין, ואז יהיה שוק חופשי".

רון אילון מנכ"ל חברת הלווין יס דיבר על התחרות בתחום הרב ערוצי ולדבריו, מיידי שנה כ-200 אלף בתי אב בוחרים מחדש את ספק הטלוויזיה המסחרית שלהם. "בנוסף, רווחים לא קיימים בשוק, זה אומר שהתחרות מצויינת, לא?. אם משרד האוצר חושב שתהיה חבילהת בסיס צרה בעלות חודשית של 50-60 שקל הוא טועה, זו פנטזיה שאי אפשר לממש אותה"
חיים פרננדס מהאוצר אמר בתגובה כי, "חבילת הבסיס הצרה תסתכם בכמה עשרות שקלים בחודש".