הציר רם עימנואל הסכים להית ראש המטה של אובמה בבית הלבן

"שומר השער", התפקיד החשוב ביותר בכל ממשל ; עימנואל בן לאב ישראלי, דובר עברית, וידיד נאמן של ישראל ; שימש בתפקיד בכיר בית הלבן במשל קלינטון והיה יועצו של אובמה בתקופה שבה רץ לנשיאות ; רוברט גיבס מונה לדובר הבית הלבן

ציר בית-הנבחרים רם עימנואל, משיקאגו, נענה בחיוב להצעת ברק אובמה לשמש כראש מטה הבית הלבן בממשלו.

עימנואל, בן 47, הנמצא במקום הרביעי במידרג ההנהגה הדמוקרטית בבית-הנבחרים, התלבט קשות האם לוותר על הקריירה הפוליטית שלו למען משרה בכירה, אך זמנית בטבעה, בבית הלבן.

רם עימנואל ששימש בתפקיד בכיר בית הלבן במשל קלינטון והיה יועצו של אובמה בתקופה שבה רץ לנשיאות. לפי המסופר, הוא הנחה את אנשי הקמפיין באלף בית של ניהול מסע בחירות, מגיוס כספים ועד גיבוש מסר פוליטי עקבי.

ראש מטה בבית הלבן הוא התפקיד החשוב ביותר בכל ממשל. הוא "שומר השער", האדם שקובע את לוח הזמנים של הנשיא ואלו אנשים יזכו לשיחה פנים אל פנים עמו. זה אדם שצריך לדעת לומר "לא", אך לדברי אנשם שמכירים את עימנואל, אין לו שום בעיה לעשות זאת.

עמנואל נחשב אדם קשה ונוקשה, אחד שיודע לדרוך על בהונות ולכוכף ידיים. הוא שומר טינה. מספרים עליו, שפעם שלח דג מת לעורך סקרים שממצאיו הרגיזו אות. בקרב אנשים שמכירים אותו, הוא מכונה"ראמבו".

בהודעה שפירסם אמש מטה אובמה נאמר, כי "איש אינו יודע טוב יותר כיצד להזיז דברים מאשר רם עימנואל".

עימנואל הוא בן לאב ישראלי, שהיה חבר באצ"ל בצעירותו, עובדה ששימשה תחמושת למתנגדיו הפוליטיים של בנו. האב היגר לארה"ב ומשמש כיום כרופא ילדים באזור שיקאגו. לעימנואל קשרים חזקים עם הקהילה היהודית ועם ישראל. ילדיו לומדים בבית-ספר יהודי. ב-1991, במלחמת המפרץ הראשונה, התנדב עימנואל לעבודה בבסיס צה"ל בצפון הארץ כאזרח ועבד שם בתחזוקת כלי רכב. הוא דובר עברית מילדות, מפני שאביו הקפיד לדבר עברית בבית.

בחוגים יהודיים שואבים נחת ממינויו של עימנואל לתפקיד בכיר בממשל אובמה, מפני שהמינוי מזים את השמועות שאובמה מחזיק בדעות אנטי-ישראליות. "עימנואל לא היה מקבל תפקיד בממשל של נשיא שאינו אוהד אל ישראל", אמר אמש גורם יהודי.

בנוסף פורסם הערב על מינוי נוסף, רוברט גיבס מונה לדובר הבית הלבן בממשל אובמה.