רני רהב: "לציבור נמאס מ-400 טון על הראש כל ערב בחדשות; בימים שהבורסה קורסת צריך ללכת לישון עם חיוך"

לינוי בר-גפן בפסטיבל ראש-פינה: "מרגע שנכנס האינטרנט לתמונה, אנחנו לא קובעים יותר את סדר היום"

"אני חושב שלציבור נמאס מ-400 טון שנוחתים לו על הראש מדי ערב במהדורות החדשות כמו מעלית. ישנן עדיין מהדורות שלא נותנות לצופה לראות כל מה שצריך לראות, כי הן סבורות שמדובר בפרסום ונותנות לו את כל השיט", אומר איש יחסי הציבור רני רהב. הדברים נאמרו במסגרת "בגובה העיניים" פאנל בפסטיבל ראש-פינה לטלוויזיה ולמדיה, שתוהה האם תם עידן החדשות המעונבות.

רהב גם אמר: "אני חושב שבימים שהבורסה קורסת בכל העולם ואנחנו בדאון כללי, אנחנו צריכים ללכת לישון עם חיוך ולא עם בכי". בתגובה לדברים הללו, ציין אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, ש"יש לי תחושה שאתה נמצא בהרגשה שאנחנו צוות הווי ובידור. זה לא תפקיד שלנו".

וייס טען במהלך הפאנל כי השינוי המרכזי הוא אורך המהדורה ולכן יש יותר חדשות רכות. בהקשר זה הוא מציין כי "אנחנו נותנים יותר מקום לתרבות". לעומתו, לינוי בר גפן, מגישת התוכנית "מה קורה" (זכיינית ערוץ 2 קשת) סבורה שהתוכנית שבהגשתה היא לא תוכנית חדשות. "בעונה הקודמת היה בה מינון אקטואליה גדול יותר". "אני חושבת שזו מוצר משלים למהדורה", טוענת שלומית אברהם, עורכת התוכנית. "מרגע שנכנס האינטרנט לתמונה, אנחנו לא קובעים יותר את סדר היום", אמרה בר גפן.

אורי לוי, מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, לא סבר כי קיימת מה שכינה "בידוריזציה של החדשות", מה שהביא את רהב להגיב באומרו "כי אצלכם זה (תכני חדשות קלילים, א"ו) לא הגיע, ואם הייתם יודעים מזה - הייתי בהלם".

בתגובה לשאלתו של גדי סוקניק שהנחה את הפאנל, האם הביקורת שהפנה רהב כלפי ערוץ 1 נובעת מכך שמדובר במהדורה היחידה שהוא אינו יכול להשתלט עליה, אמר רהב כי "בסוף היום בוחנים את כולנו במבחן התוצאה. הרייטינג שלכם צונח. אולי הצופה כן רוצה לראות תצוגות אופנה? בסופו של יום, גם בערוץ 1 מבינים יום-יום, שעה-שעה, רגע-רגע שהם לא יכולים להתקיים בלי משרדי יחסי הציבור בישראל". יצויין, כי רהב גם דיבר בזכות חשיבותו של השידור הציבורי בישראל.

לדבריו של לוי, "בחירת הכותרות שלנו היא זהה עד מדויקת עם בחירת הכותרות של הערוצים השונים". על כך אמר גם רם לנדס, מי שהופקד על מלאכת הקמת חברת החדשות של ערוץ 10, כי "ההבדל בין החדשות המסורתיות המיוצגות בידי ערוץ 1 לבין החדשות הקלילות הוא לא כל כך גדול. שתי המהדורות מיוצרות בידי בני אדם שמנסים לייצר סיפור".

"גם כשמהדורות החדשות סיקרו את פרשת קצב, דובר בבידור", טען לנדס. רהב גרס כי "עדיין ה'רכות' של החדשות היא בן 10% ל-20% מתכני החדשות. יש דברים מעבר לרכות". וייס ציין מצידו, כי מהדורה טובה נמדדת במגוון שלה, ובאופן הטיפול שלה. "וכן, אנחנו עושים אייטמים על נינט כי היא שווה אייטם", אמר.