המשבר הכלכלי פוגע בפארק צמרת: שוייה של הקרקע ירד ב-25%

בעקבות הביקוש הנמוך, השמאי עדי צביקל עדכן לאחרונה שווי קרקע בשכונה מ-150 ל-100-120 מיליון שקל

המשבר הכלכלי העולמי הביא לירידה של 25% משוויה של קרקע בשכונת פארק צמרת בתל אביב, כך עולה מדו"ח מטעם כונס נכסים ובקשה לאישור מכירת הקרקע, שהוגשו לבית משפט השלום בתל אביב. הקרקע, ששוויה הוערך במאי האחרון ב-145 עד 155 מיליון שקל, מוערכת היום ב-100 עד 120 מיליון שקל.

פארק צמרת היא שכונת המגדלים שמוקמת בין נתיבי איילון ממזרח, דרך נמיר במערב ודרך ההלכה מצפון. הקרקע המדוברת, בשטח 3,770 מ"ר, נמצאת בהליך פירוק שיתוף והיא בבעלות עשרה בעלים. כונס הנכסים של הקרקע הוא עו"ד ליפא מאיר ואת הדו"ח הכינו עורכי הדין רז נבון ועמית סלע, ממשרד ליפא מאיר ושות'.

בחודש דצמבר הורה בית המשפט כי כונס הנכסים יקבל לידיו חוות דעת של שמאי, שתשקף את שווי הקרקע לצורך מכירתו. בחודש מאי קיבל מאיר חוות דעת של שמאי המקרקעין עדי צביקל, שהעריך את שווי הקרקע ב-145 עד 155 מיליון שקל. לאחר קבלת חוות הדעת השמאית, פרסם מאיר הזמנה להציע הצעות לרכישת הקרקע והמועד האחרון להגשה נקבע ל-12 באוקטובר.

לאחר המועד האחרון קיבל מאיר שתי הצעות. האחת, בסך מיליון שקל, הוגשה על ידי חברת נעם ש.ל. אמבסדור נדל"ן והשקעות בע"מ. השנייה, בסך 105.5 מיליון שקל, הוגשה על ידי עו"ד ארי וקסלר, שיחזיק אותה בנאמנות עבור ברק רוזן ואסף טוכמאייר, מבעלי קנדה ישראל.

לאור ההפרש המהותי בין ההצעות לשווי השמאי פנה מאיר לצביקל בבקשה להעריך כיצד משפיע המשבר הכלכלי העולמי על השומה שהוא הוציא לו במאי. אתמול הודיע צביקל, כי לאחר בחינה מחודשת של הנושא, שווי הקרקע הסביר הוא 100 עד 120 מיליון שקל. במכתבו הוא ציין כי "עקב המצב הכלכלי מסתמנת ירידת מחירים בשוק דירות היוקרה".

הוא הוסיף כי "אני מוצא לנכון לציין כי ירידה בסדר גודל של 10% בשווי המכירה של הדירות עלולה לגרור הפחתה של 20% עד 25% בשווי הקרקע המוערכת. ירידת מחירים של 10% עד 15% הינה צפויה ולפיכך ניתן לקבוע טווח שבין 100-120 מיליון שקל".

בבקשה שהוגשה בסוף השבוע לבית המשפט מבקש מאיר לקבל את הצעתו של וקסלר משום שלפי הערכתו המעודכנת של השמאי, ההצעה בסך 105.5 מיליון שקל נמצאת בטווח הסביר של שווי הקרקע. *