"ישראל היום": ההשקעה של אדלסון בחינמון נמשכת כמתוכנן

ב"ישראל היום" מדגישים כי אין כל קשר בין מצבה של חברת ההימורים של המיליארדר שלדון אדלסון, לאס וגאס סאנדס, לבין ההשקעה והמשך הפעילות של החינמון שבבעלותו

בעיתון "ישראל היום" אמרו הבוקר (א') כי אין כל קשר בין מצבה של חברת ההימורים של המיליארדר שלדון אדלסון, לאס וגאס סאנדס, לבין ההשקעה והמשך הפעילות של החינמון שבבעלותו. "מהלך ההשקעה של שלדון בישראל היום נמשך כמתוכנן. בימים אלה העיתון עומד בפני הרחבה נוספת ונערך להשקת מוסף סוף שבוע כבר בתקופה הקרובה. בהשקעה ב'ישראל היום' יש מימד ערכי, זו לא עוד השקעה כלכלית", נמסר בתגובה מ"ישראל היום".

ואכן יש לזכור כי בעבור אדלסון ההשקעה ב"ישראל היום" איננה השקעה כלכלית גרידא, על אף שהתוכניות העסקיות של החינמון, המחולק כיום בכ-250 אלף עותקים ביום, מדברות על רווחים. אולם עתה, עם השקת מהדורת סוף השבוע הדבר כרוך בהזרמת כספים רבים כמו גם גיוס של כוח אדם, דבר שלא נעשה בעיתונים אחרים בימים אלה.

בד בבד, בימים אלה יעלה קמפיין פרסומי של ישראל היום אשר מתפאר בפרסום מספר העותקים המופצים מדי יום על גבי העמוד הראשון של העיתון. מטרת הקמפיין הוא להגביר את האמינות של התפוצה בעיני המפרסמים והפרסומאים, זאת לטענת "ישראל היום" על רקע החולשה שישנה והעדיפות שיש היום לכלי התקשורת האלקטרונית שנותנים כלי מדיד לפרסומאים ולמפרסמים. הקמפיין קורא לשאר העיתונים לנהוג בעניין זה כמו "ישראל היום".

יש לזכור כי עתה, חודשים ספורים לפני הבחירות, לא צפוי אדלסון לחדול או להקטין את היקפי התפוצה של "ישראל היום", זאת לאור רצונותיו הפוליטיים ותמיכתו במפלגת הליכוד והמועמד מטעמה, בנימין נתניהו. בנוסף, ההשקעה ב"ישראל היום" נעשתה על-ידי אדלסון באופן אישי ולא באמצעות חברת לאס וגאס סאנדס שבבעלותו ושמראה סימני קריסה בימים אלה.

אדלסון - אחד הלקוחות החשובים ביותר של קבוצת "הארץ"

ההשקעה הבולטת ביותר של שלדון אדלסון בישראל היא החינמון "ישראל היום", שהוקם לפני כשנה וחצי והחל לצאת לאור ביולי 2007. החינמון מוציא כיום 5 מהדורות בשבוע, בימים ראשון עד חמישי, ובחודשים הקרובים הוא צפוי להוציא גם מהדורת יום שישי. מהדורה יומית של העיתון כוללת 40-48 עמודים והוא מופץ בכ-250 אלף עותקים מדי יום. אדלסון נחשב לתומך נלהב ביו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

את מרבית שירותי ההדפסה וההפצה מקבל "ישראל היום" מקבוצת "הארץ", בבעלותו של עמוס שוקן וקבוצת דומונט-שאוברג הגרמנית. לפי הערכות בענף הדפוס הישראלי, קבוצת "הארץ" מדפיסה ומפיצה כ-200 אלף מהגיליונות בעלות מוערכת של עשרות מיליוני שקלים בשנה. היקף שירותי ההדפסה וההפצה שמעניקה "הארץ" ל"ישראל היום" הופך את אדלסון לאחד הלקוחות החשובים ביותר של "הארץ" ולאחד ממקורות ההכנסה הבולטים שלה.

אדלסון, נזכיר, אמר לפני כשנה ל"גלובס" כי החליט להוציא את "ישראל היום" כיוון ש"נוני מוזס (המו"ל של "ידיעות אחרונות") ועופר נמרודי (המו"ל של "מעריב") שולטים במדינה. הם שולטים בחדשות ולכן הציבור לא מקבל חדשות הוגנות. אני הקמתי עיתון כי אני רוצה שבישראל תהיה עיתונות הוגנת. וזה מה שיהיה". עכשיו, כאמור, אפשר להבין מדוע אדלסון לא הזכיר כלל את שוקן שמדפיס ומפיץ בעבורו את מרבית גיליונות "ישראל היום".