חברת כרייה הנמצאת בבעלות ממשלת סין עשויה לפתח יוזמות חדשות עם ריו טינטו

שיתוף הפעולה יהיה בפיתוח פרוייקטים של מחצבי ברזל חדשים ; חברת צ'ינלקן הסינית תבנה תשתיות כבישים, מסילות רכבת ונמלים כדי להוביל את המחצבים ; הצעת הרכישה של BHP לריו-טינטו בחודש פברואר הסתכמה ב-147.4 מיליארד דולר, אך נדחתה על-ידי החברה

חברת הכרייה ריו טינטו שוקלת ליצור יוזמות משותפות עם חבר צ'נלקו, הנמצאת בבעלות הממשלה הסינית, כך דיווח היום (א') העיתון הבריטי האובסרוור.

טום אלבניס, מנכ"ל ריו טינטו, אמר כי הוא מעוניין לשתף פעולה על מנת לפתח פרוייקטים של מחצבי ברזל חדשים. בפרוייקטים הללו סין תבנה תשתיות, כבישים, מסילות רכבת ונמלים הדרושים על מנת להוביל את המחצבים.

"קיימות הזדמנויות לעבודה משותפת עם הממשלה הסינית, במיוחד במקומות מרוחקים בהם גילינו מחצבים, הדורשים בניית תשתית על מנת להגיע לשם ומשם", אמר אלבניס.

חברת צ'ינלקו רכשה בפברואר אחזקה בת 9% בריו טינטו - מספר שבועות לפני שביליטון פרסמה את הצעת הרכש שלה, שמבוססת על המרת מניות בלבד. צעד זה של צ'ינלקו בא כהצעת רכש של חברת הכרייה הגדולה בעולם, BHP ביליטון , להשתלט על ריו טינטו.

נזכיר כי הצעת הרכישה של BHP לריו-טינטו, בחודש פברואר הסתכמה ב-147.4 מיליארד דולר, אך נדחתה על-ידי החברה בטענה כי ההצעה נמוכה מידי. מזכיר הארגון הבינלאומי לברזל ומתכות אמר אז כי אינו רואה כל הגיון כלכלי באיחוד שתי חברות אלו יחד.

אם הייתה עסקת המיזוג יוצאת לפועל, BHP היתה הופכת לקבוצת משאבי טבע בשווי של מעל 300 מיליארד דולר עם הובלה עולמית בכרייה של עפרות ברזל, נחושת, אלומיניום, פחם ואורניום. חברות ופקידים סיניים הביעו התנגדות עזה להצעתה של ביליטון בגלל החשש שלחברה הממוזגת תהיה שליטה רחבה מדי על מחיריהם של חומרי גלם החיוניים לכלכלתה של סין.