קופת התגמולים של אל-על תוציא כמחצית מנכסיה לניהול חיצוני

כ-400 מיליון שקל ינוהלו מעתה בבתי ההשקעות פסגות וכלל פיננסים, שווה בשווה, ויתרת הנכסים הסחירים שבקופה, בהיקף של כ-150 מיליון שקל, תמשיך להתנהל בתוך הבית ; דמי הניהול שייגבו עבור ניהול הנכסים החיצוני יעמדו על כ-0.08% מהנכסים

קופת התגמולים של עובדי אל-על הודיעה היום כי תוציא כמחצית מנכסיה לניהול חיצוני בבתי ההשקעות פסגות וכלל פיננסים, שנבחרו לאחר הליך בחירה שנערך בחודשים האחרונים. מדובר בהוצאת כספי עמיתים לניהול חיצוני מחוץ לקופה לראשונה מאז הוקמה ב-1966, וההחלטה התקבלה על-ידי ההנהלה החדשה של הקופה, בראשות היו"ר משה שרביט והמנכ"ל צחי רדיאנו. על כוונתה של קופת אל-על להוציא כספים לניהול חיצוני פורסם לראשונה ב"גלובס".

הקופה תוציא כ-400 מיליון שקל לניהול חיצוני בבתי ההשקעות - 200 מיליון שקל בכל אחד מהם, ויתרת הנכסים הסחירים שבקופה, בהיקף של כ-150 מיליון שקל, תמשיך להתנהל בתוך הבית. ייתכן שבחודשים הקרובים יהיה שלב שני, בו יוצאו כספים נוספים לניהול חיצוני.

הוצאת הכספים נעשתה במסגרת אימוץ המלצות ההסתדרות, שערכה מכרז בנושא, ולפיהן דמי הניהול שיגבו פסגות וכלל פיננסים עבור ניהול הנכסים יעמדו על כ-0.08% מהנכסים.

907 מ' ש' מנוהלים

בקופת הגמל של אל-על כ-907 מיליון שקל נכון לסוף ספטמבר, לאחר שמתחילת השנה הועברו ממנה כ-148 מיליון שקל לקופות אחרות. בינואר השנה ניהלה הקופה נכסים בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל, ומתחילת השנה רשמה הקופה תשואה שלילית של מינוס 9.4%.

במקביל, הודיעה ההנהלה החדשה של קופת אל-על על מינוי יועצים כלכליים חדשים לכספים שינוהלו במסגרת הקופה, בראשם יעמוד פרופ' רפי אלדור, ראש מרכז ריץ` לשווקים פיננסיים במרכז הבינתחומי הרצליה ומרכז התמחות המימון בבי"ס אריסון למנהל עסקים. כמו כן, בראש ועדת ההשקעות יעמוד רואה חשבון שמואל שורץ, המשמש כמבקר הפנים של קבוצת מנורה מבטחים.

לדברי היו"ר שרביט, "גם בתקופה כזו, שבה התשואות בשוקי ההון אינן מאירות פנים למשקיעים - שמנו לנו למטרה להשיג עבור העמיתים שלנו את התנאים הטובים ביותר, בשילוב עם ביטחון לכספים, פיזור סיכונים וחבירה לגופים הגדולים והיציבים במשק". המנכ"ל רדיאנו ציין כי "דווקא בתקופה כזו יש חשיבות רבה לפיזור הסיכונים ולניהול מבוקר יותר של הכספים, והצעד שביצענו יתרום רבות לאסטרטגיה כזאת".

כאמור, הקופה של עובדי אל-על מצטרפת עתה לגופים המפעליים שהעבירו את ניהול השקעותיהם לבתי השקעות בעקבות המכרז שערך אגף הפנסיה ושוק ההון של ההסתדרות, בראשות עמי כהן, בשלהי 2007, בסיומו נבחרו שישה בתי השקעות, שיעניקו הטבות בניהול השקעות של קופות גמל מפעליות.