שלד בארון של רם עמנואל: כיהן כדירקטור בפרדי מאק בזמן השערורייה החשבונאית שהובילה להלאמתה

שמו של עמנואל לא צויין בתלונה ל-SEC, אך מאוחר יותר הואשם כל הדירקטוריון ב"אי עמידה במחוייבות לעקוב אחרי נושאים שמובאים לפניו"

רם עמנואל, שהתמנה לפני כמה ימים לראש צוות הבית הלבן של הנשיא המיועד אובמה, כיהן כחבר במועצת המנהלים של סוכנות המשכנתאות הענקית פרדי מק בתקופה שבה התחוללה בה השערורייה החשבונאית הגדולה שהובילה להלאמתה המלאה בחודש ספטמבר השנה.

לפי תלונה שהוגשה לאחר ההלאמה לרשות ניירות הערך (SEC), פרדי מק, ששמה הרשמי הוא "חברת משכנתאות הדיור הפדרלית", ניפחה את רווחיה במיליארדי דולרים כדי להונות את המשקיעים בשנים 2000-2002, כאשר מועצת המנהלים של הסוכנות לא הבחינה ב"דגלים האדומים".

שמו של עמנואל לא צוין בתלונה ל-SEC, אך מאוחר יותר הואשם כל הדירקטוריון על-ידי החברה הפדרלית לפיקוח על מפעלי דיור, OFHEO, ב"אי עמידה במחויבות לעקוב אחרי נושאים שמובאים לפניו".

דובר מטעמו של עמנואל מסר בתגובה שהוא כיהן במועצת המנהלים של פרדי מק "במשך 13 חודשים - זמן קצר יחסית". הדובר מסר כי במועצת המנהלים, עמנואל "האמין שפרדי מק צריכה להתייחס לכמה נושאים שהועלו בביקורת שהשמיעו חברי קונגרס".

פרדי מק הסכימה בשנה שעברה לשלם 50 מיליון דולר, כדי להסדיר את תלונת ה-SEC נגדה ונגד ארבעה בכירים בחברת המשכנתאות הפדרלית (המפקחת של פרדי מק), שהואשמו בטיפול רשלני. התלונה הוסדרה מבלי להודות בעבירות או להכחיש אותן.

כמה כלכלנים רואים בפעילות זו של פרדי מק את תחילתו של משבר משכנתאות הסאב-פריים ושל מחנק האשראי. הממשל נאלץ השנה להשתלט על פרדי מק ועל החברה האחות פאני מיי, תוך שימוש בכספי משלם המסים בסך 200 מיליארד דולר כדי להציל את השתיים מקריסה.

עמנואל מונה לדירקטור בפרדי מק על-ידי הנשיא לשעבר ביל קלינטון בשנת 2000, והתפטר מתפקידו כאשר רץ לקונגרס במאי 2001.