קבוצות הפורמולה 1 הגיעו פה אחד להסכמה לצמצום ההוצאות על פיתוח המנועים בסכום של כ-15 מיליון אירו למנוע. כזכור, ביוזמת ברני אקלסטון, האיש החזק בענף המירוצים, היצרנים ייאלצו להפחית בשנים הקרובות בהוצאות שלהם, בעקבות המשבר הכלכלי בעולם.
לוקה די מונטזמולו, יו"ר קבוצת פרארי 1, אמר ל-BBC כי ב-2011 מחיר פיתוח המנועים יעמוד על סכום קבוע של כ-5 מיליון אירו, בעוד כיום הוא עומד על כ-20 מיליון אירו.
ההסכמה של קבוצת פרארי לייצר מנועים אחידים וזולים מפתיעה, על רקע האיומים שלה בסוף החודש הקודם לפיהם היא תפרוש מהפורמולה 1 אם יחייבו אותה לנהוג כך. בפרארי ציינו כי דבר כזה יעקר את התחרותיות מהענף.
יש לציין כי בהתאחדות הספורט המוטורי העולמית, ה-FIA, דורשים מהיצרנים לפתוח בתהליך שיאריך את חייהם של המנועים, שאמורים בעתיד להספיק ל-3 מירוצים שונים, ולא ל-2 בלבד כפי שנהוג כיום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.