קו-אופ ישראל רוכשת את רשת סופר סטורי תמורת 10 מיליון שקל

תסב את סניפי סופר סטורי, המצויים בצפון הארץ, לסניפי "מיסטר זול" - המותג השכונתי של הרשת

רשת קו-אופ ישראל רוכשת את רשת סופר סטורי הפועלת בצפון הארץ, מידי יוסי אשכנזי ויאיר פיליפ המחזיקים בה בחלקים שווים. תמורת העסקה עומדת על כ-10 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". במסגרת העסקה, רוכשת קו-אופ 6 מתוך 8 סניפי הרשת.

רשת סופר סטורי הוקמה במאי 2006 על חורבותיה של רשת קלאבמרקט, על-ידי אשכנזי ופיליפ. אשכנזי שימש קודם לכן כסמנכ"ל הסחר של רשת קלאב מרקט ואילו פיליפ הוא יזם בתחום הנדל"ן. עם קריסתה של קלאבמרקט, רכשו השניים מידי מפרק קלאב מרקט, שמונה סניפים ולאחר מכן פתחו סניף נוסף.

לרשת יש סניפים בקצרין, חצור, מעלות, צפת וקריית-ים (4 סניפים) מדובר בסניפים שכונתיים שגודלם בין 500 ל-1,300 מ"ר. קודם לכן החזיקה הרשת גם סניף בקריית-מוצקין, שנמכר לאחרונה לסופר ספיר. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ-85 מיליון שקל בשנה.

קו-אופ ישראל רוכשת את 6 מתוך 8 סניפי הרשת הכוללים 3 סניפים בקריית-ים וכן את הסניפים בקצרין, מעלות וצפת. מחזור המכירות של 6 הסניפים עומד על כ-60 מיליון שקל בשנה. בכוונת קו אופ ישראל להסב תוך זמן קצר את כל 6 הסניפים לסניפי "מיסטר זול", המותג השכונתי של הרשת.

לאחר הרכישה יישארו רק הסניפים בחצור ואחד מאלה שממוקמים בקריית-ים בידי הבעלים הנוכחיים. מדובר בסניף הממוקם במרכז המסחרי הישן של חצור.

בשנים האחרונות התרחבה רשת קו-אופ ישראל באמצעות רכישות.

הרשת רכשה את סופר ספיר (2 סניפים), רשת מטרו מרקט (6 סניפים), רשת מ.מ.ן (4 סניפים), שני סניפים של מעדני מניה, רשת התחנה הישראלית (6 סניפים) וכן ביצעה מספר עסקאות לרכישת מינימרקטים פרטיים.

בעבר הצהיר מנכ*ל קו אופ ישראל, רמי מנדל, כי בכוונתו להפוך את קו-אופ ישראל מרשת ירושלמית לרשת ארצית ואין ספק שהרכישה הנוכחית מקדמת אותו לקראת מימוש ההצהרה.

קו-אופ ישראל מונה היום 48 סניפים (ללא הרכישה הנוכחית) ומחזור מכירותיה השנתי עומד על קצב של 1.2 מיליארד שקל.

תגובת קו-אופ ישראל לא הגיעה עד לפרסום הידיעה.