אבירן רביבו מכלל פיננסים ממליץ לקנות את מניית כי"ל: "במחיר הזה שווה לקחת את הסיכון"

מעלים המלצתם ל"תשואת יתר", במחיר יעד של 45.7 שקל, המשקף פרמיה של כ-31% למחירה ; רביבו: "המשקיעים נמלטים מכל מה שעולה ממנו ריח של סחורות, ובהתאם המחיר של מניית כי"ל הפך לאטרקטיבי"

"במחיר הזה שווה לקחת את הסיכון", אמר האנליסט אבירן רביבו מבית ההשקעות כלל פיננסים בסקירה מעודכנת על מניית כי"ל .

בבית ההשקעות מעדכנים המלצתם כלפי מעלה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק", במחיר יעד של 45.7 שקל, המשקף פרמיה של כ-31% למחיר הנעילה של המניה במסחר אתמול.

"המשקיעים נמלטים מכל מה שעולה ממנו ריח של סחורות, ובהתאם המחיר של מניית כי"ל הפך לאטרקטיבי", אמר רביבו. "אומנם תמונת הביקושים בשוק הדשנים הורעה משמעותית בשבועות האחרונים, אך המניה מקדימה את זמנה ומתמחרת תסריט פסימי יתר על המידה לעתיד". הוסיף.

רביבו מציין מספר נקודות חיוביות שהביאו להמלצתו: בשבועות האחרונים נרשמה צניחה דרמטית בהיקף ההשקעות הספקולטיביות בסחורות, שלהערכת רביבו, ממתנת את הלחץ על המחירים, ומזמינה תיקון בטווח הנראה לעין. רביבו מזכיר כי בעבר בית ההשקעות דיבר על קורלציה בין מחיר מניות הדשנים, לבין מחירי הסחורות, ומציין כי הדבר תקף גם בכיוון השני, במקרה של כי"ל.

נקודה נוספת היא המלאים הנמוכים של הסחורות החקלאיות, למרות שנת שיא חקלאית, ומנגד מגמות הצריכה ארוכות הטווח תומכות בצריכה מוגברת של זרעים בשנים הקרובות. להערכת האנליסטים, במחירה הנוכחי, כי"ל מגלמת צניחה של מחיר האשלג לרמה של 350-400 דולר לטון, כבר ב-2009. עם זאת, בכלל מעריכים כי הסבירות לכך היא נמוכה.

עוד גורם חיובי הוא דחייה של הגדלת היצע האשלג שמקורה במשבר הכלכלי הנוכחי. מבחינה זו, הדבר משחק לטובת חברות הדשנים, שכן תנופת ההיצע לשוק מעוכבת ושומרת על יציבות במחירי האשלג. רביבו מעריך כי כי"ל תהנה מהצניחה במחירי האנרגיה, הגופרית וההובלה, שתבוא לידי ביטוי בקיצוץ משמעותי בעליות של החברה, בעשרות מיליוני דולר.

עם זאת, רביבו לא שוכח את הסיכון הגלום בקנייה של מניית כי"ל. "חברות הדשנים יצטרכו לחזור למציאות", ציינו בכלל. "רק ירידה משמעותית במחיר האשלג תאושש את הביקושים אליו, שדי התנדפו בשבועות האחרונים".