משרד החינוך: התוכנית ל"חינוך לזהות יהודית" של קרן במימון לב לבייב תופסק השנה

מ'קרן לבייב לחינוך וזהות יהודית' , נמסר בתגובה כי משרד החינוך 'חנק' את התוכנית, בגלל התנגדותו להעברת השיעורים באמצעות מורות חרדיות: "תוכנית "זמן מסע" גורשה ממערכת החינוך למרות הישגיה המוכחים"

האם הקשיים הכלכליים נותנים אותותיהם גם בפעילות לבייב בבתי הספר? בפגישה שהתקיימה אמש בין מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, למנהלי תוכנית "זמן מסע" הוחלט כי התוכנית 'להעמקת החינוך לזהות יהודית' במימון קרן בבעלות לב לבייב תופסק השנה, לאחר שנתיים של פעילות בכיתות א' עד ו' בידי סטודנטיות דתיות להוראה.

משרד החינוך טוען כי העמיד קריטריונים מקצועים מחייבים לפעילות, שהתקיימה עד כה בערים בית שמש, פתח תקווה, ראשון לציון ונתניה, מאחר שהפעילות הנוכחית לא עמדה בדרישות המקצועיות שהעמיד (פעילות ברוח דו"ח שנהר, העמדת מורים מקרב צוות בית הספר וכו').

בתוכנית הושקעו על פי ההערכות כ-20 מליון שקלים. יצויין כי משרד החינוך הסתייג גם מכניסת הקרן לפעילות בבתי הספר באמצעות הרשויות המקומיות ובלא אישור המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך.

מ'קרן לבייב לחינוך וזהות יהודית' , בשם טל רבינא, נמסר בתגובה כי משרד החינוך 'חנק' את התוכנית, בגלל התנגדותו להעברת השיעורים באמצעות מורות חרדיות: "תוכנית "זמן מסע" גורשה ממערכת החינוך למרות הישגיה המוכחים.

למרות ההתלהבות שבה התקבלה התוכנית על ידי התלמידים, המורים המנהלים ורובם המכריע של ההורים. התוכנית "זמן מסע" סולקה מבתי הספר רק בגלל ששרת החינוך והנהלת המשרד אינן מכירות בקבוע במגילת העצמאות של מדינת ישראל, בדבר היותה מדינה שוויונית ללא הבדל דת גזע ומין, וכי חוק חופש העיסוק אוסר מניעת תעסוקה מאזרח רק בשל אורחות חייו כאדם שומר מצוות".

עוד נמסר כי להפסקת הפעילות אין כל קשר לקשיים כלכלים.