יובל גביש: "בקרוב נראה חדלות פירעון במספר רב של גופים עסקיים; תוך שנתיים נראה בישראל רק 4-5 בתי השקעות גדולים"

גביש: "כספי המשקיעים בטוחים - חשוב לזכור כי כספי הפנסיה של המשקיעים נמצאים בנאמנות" ; דני צידון מלאומי: "המשק במשבר עמוק. הוא לא יוכל להמשיך להתקיים בלי התערבות ממשלתית"

"בקרוב נראה חדלות פירעון של מספר רב של גופים עסקיים" - כך אומר יובל גביש, מנכ''ל פריזמה, בוועידת ראש הממשלה של מכון הייצוא.

לפי גביש, ישנו סיכון יחסית נמוך בבתי השקעות: "למעט השקעה לקויה בכספי הנוסטרו - כספי המשקיעים בטוחים. חשוב לזכור כי כספי הפנסיה של המשקיעים נמצאים בנאמנות".

גביש סבור כי המשבר הנוכחי בשוק ההון העולמי יגרום לשינוי מבני עמוק במבנה של שוק ההון הישראלי: "רגולציה היא דבר חיוני. הרגולציה המתבקשת כעת תיצור קונסולידציה גדולה בשוק. רוב הגופים הקטנים ייעלמו ויתמזגו לגדולים. תוך שנתיים נראה רק 4-5 בתי השקעות גדולים".

אמיר ברנע: ההפסדים שיציגו הבנקים בדוחות יהיו חד-פעמיים

פרופסור אמיר ברנע: "ההפסדים שיציגו הבנקים בדו"חות יהיו חד-פעמיים. למשל, בנק לאומי יצטרך להפריש בגין הקריסה של ליהמן ברדרס וזו הפרשה חד פעמית. הבעיה היא שיש צורה מסוימת של חוסר אמון של הציבור. איך רואים זאת? דרך תמחור המניות. המחירים זולים. איך יוצרים אמון? הצעתי שהבנק יפרסם תחזית והמערכת התנגדה".

דני צידון מלאומי: "אנו במשבר עמוק. לא נוכל להמשיך להתקיים בלי התערבות ממשלתית"

"אני לא מסכים עם האופטימיות שהפגינו אריאב ואקשטיין. המשק נמצא במשבר והוא עמוק. במחיר הון כזה הוא לא יוכל להמשיך להתקיים, לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך. אפשר לשרוד בלי התערבות ממשלתית" התריע פרופסור דני צידון - בכיר בבנק לאומי. לדבריו, תשואות האג''ח הקונצרניות הינן בלתי אפשרית.