נתניהו: "אנו יכולים לתת היום לאזרחים רשת ביטחון לפנסיה ולחסכונות; אני מברך כל יום על שפישר נגיד בנק ישראל"

יו"ר הליכוד בוועידת ראש הממשלה לייצוא: "דווקא במשבר יש להפחית את שיעורי המס" ; ירום אריאב: "אין מטריה מספיק גדולה שתגן עלינו מהסופה" ; צבי זיו: "הממשלה לא עושה כלום לסייע לחוסכים לטווח ארוך" ; שרגא ברוש: "בישראל יש מנהיג כלכלי אחד וקוראים לו סטנלי פישר"

"אנחנו יכולים לתת היום לאזרחים רשת ביטחון לפנסיה ולחסכונות, דבר שלא היינו יכולים לעשות קודם, כי הקופה הייתה ריקה. היום זה שונה, אך נדרשת יצירתיות. למשל ניתן לקבוע תשואה מינימלית, רצפה מינימלית". כך אמר היום (ד') ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בוועידת ראש הממשלה של מכון הייצוא.

"אני מברך כל יום על העובדה שסטנלי פישר הוא נגיד בנק ישראל, בעיקר ממה שהוא משדר ולא רק ממדיניותו. אך מדיניות מוניטרית לא מספיקה. חייבים למזער אבטלה ולקדם צמיחה. כרגע זה לא נעשה. אם יהיו יוזמות שתומכות בצמיחה, אנו, כאופוזיציה אחראית ניתן לממשלה יד", הוסיף נתניהו.

לדברי נתניהו, ניתן לצאת מהמשבר העולמי מחוזקים, שכן המשק הישראלי במצב טוב יותר מרוב מדינות העולם. "אני לא מקבל את המצב הזה שבו מקבלים נתונים שאמריקה יורדת כך וכך ולכן אנו נרד כך וכך. המצטיינים חורגים מהממוצע. אין מנהל עסקים מצטיין שאומר 'הממוצע בענף שלי הוא כך וכך, ולכן אני נצמד לממוצע", הסביר.

שר האוצר לשעבר שטח את התוכנית הכלכלית של מפלגתו, המבוססת על שלושה פרמטרים: הפחתת שיעורי המס, השקעה מאסיבית בתשתיות ורפורמה מבנית במנהל מקרקעי ישראל ובוועדות התכנון.

"דווקא במשבר יש להפחית את שיעורי המס ולהשקיע בתשתיות. עשינו זאת ב-2002 וב-2004 כאשר היינו במשבר. הפחתה בשיעורי המס לא בהכרח פוגעת בגירעון. זה שיש לך שיעורי מס גבוהים לא אומר יותר מס - כי לא בהכרח תוכל לגבות את המסים הללו. בתקציב 2004 שילשתי את תקציב רכבת ישראל. לא הגדלנו את ההוצאה הציבורית, אלא עשינו הסטות ואפילו הורדנו חוב" , אמר נתניהו.

נתניהו הצהיר לראשונה כי אם יזכה בבחירות וירכיב ממשלה הוא יעמוד בראש הקבינט הכלכלי-חברתי. נהוג היום כי שר האוצר עומד בראש הקבינט, אך כנראה שנתניהו לא מתכוון לוותר על הניהול הכלכלי של המדינה. במישור הפוליטי טען ראש האופוזיציה, כי לצד המהלכים הפוליטיים יש ליצור גם הסכמים כלכליים וצמיחה כלכלית עם שכנינו, שכן צמיחה כלכלי מסייעת לשלום. עם זאת, נתניהו הדגיש כי הדבר לא בא במקום משא ומתן פוליטי.