הצבא האמריקני משיק תחליף ל-YouTube שייקרא "TroopTube"

הצבא אסר על חייליו להשתמש ב-YouTube, וחבר אל חברת Delve Network כדי להקים את אתר שיתוף סרטוני הווידיאו הצבאי הראשון ; כל סרטון שיועלה לאתר החדש יעבור בדיקה של משרד ההגנה האמריקני

שנה וחצי לאחר שחסם הצבא האמריקני בפני חייליו ועובדיו את הגישה לאתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube ודומיו, החליטו ראשי הצבא ליישם את האימרה הוותיקה "אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם". הצבא האמריקני חבר אל חברת האינטרנט Delve Network מסיאטל, כדי להקים את אתר שיתוף סרטוני הווידיאו הצבאי הראשון, TroopTube.

האתר החדש מאפשר לאנשי הצבא, עובדיו האזרחיים, אנשי משרד ההגנה וכן לבני משפחותיהם, להירשם אליו ולהעלות סרטוני וידיאו אישיים מכל מקום בו הם נמצאים. כל סרטון שיועלה לאתר יעבור בדיקה של משרד ההגנה שתוודא שאינו מפר זכויות יוצרים או פוגע בביטחון הלאומי. ב-Delve פיתחו עבור הצבא מערכת המאפשרת מיון של הסרטונים בקלות ובמהירות, כמו-כן, פיתחו בחברה יישום המפריד את קובץ הווידיאו למספר גדלים שונים ומתאים אותו לחיבור האינטרנט של האדם הצופה בו.

Delve פיתוחה מערכת חיפוש סרטונים הממירה את הפסקול המופיע בסרטון למילים המאפשרת חיפוש אופטימלי של תוכן הסרטון. המערכת, שפותחה למטרת פיקוח על התכנים ב-TroopTube, משמיטה מילים שכיחות דוגמת "זה" ו-"זו" ומשווה את המילים שנותרו עם מאגר צירופים עצום של מילים המופיעות לעיתים קרובות בסמיכות זו לזו, כתוצאה מכך גם אם המערכת לא תצליח לאתר נקודתית את המילה המבוקשת יש סיכוי טוב שהמילה תאותר בעזרת המילים הנאמרות בסמיכות אליה.

במאי 2007 חסם משרד ההגנה לעובדיו ובכללם אנשי הצבא את הגישה לאתרים דוגמת YouTube ומייספייס בטוענה שהדבר מסכן את הביטחון הלאומי ומקשה על השימוש באינטרנט לצרכים מקצועיים. אלכס קסטרו, מנכ"ל Delve, אומר ש-TroopTube פותח עבור דור בו חיילים נושאים עימם מחשבים ניידים לשדה הקרב.