שר האוצר: "לא אתן לאזרח הקטן לשלם מחיר בגלל מי שרואה במשבר הזדמנות לשפר מעמד פוליטי או לרפד את כיס הסקטור שהוא מייצג בכספי משלמי המיסים"

רוני בר-און בוועידת ראש הממשלה של מכון הייצוא: "קל מאוד לטוות סיפורים על רשתות בטחון שנפרשו בעבר ושוב לשכוח את הפרטים ולספר שהן אינן עולות דבר" ; סטנלי פישר: "ההתערבות בשוק האג"ח הקונצרניות אינה רצויה כרגע" ; נתניהו: "אנחנו יכולים לתת היום לאזרחים רשת ביטחון"

שר האוצר רוני בר-און, התייחס היום, בוועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בין לאומי, לעניין ההתערבות הממשלתית לסיוע במשבר הפיננסי הנוכחי.

"בתקופה האחרונה, וגם במהלך היום הזה ממש, שמעתי קריאות רבות מצד בכירים במשק להתערבות הממשלה והאוצר. בחלקן של קריאות אלה יש מימד פופוליסטי, חלקן מייצגות אינטרס עסקי או פוליטי מסוים". אמר בר-און בתגובה לגל של התקפות שספג כבר מהבוקר על ידי נציגי התעשיינים, היצואנים והבנקים.

נציגי המגזר הפרטי מתחו ביקורת קשה על שר האוצר בגין אי התערבותו במשבר הפיננסי וטענו כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, פועל לבד לצורך מזעור נזקי המשבר. בר-און המשיך ואמר כי "קל גם לתאר בצבעים פסטורליים את העבר ולטשטש את הנתונים האמיתיים לגבי העלות שאנו משלמים יום יום על מהלכים שננקטו גם כאשר היו הכרחיים".

"קל ליצור אשליה של פתרונות קלים אך זאת לא מדיניות כלכלית אלא אלכימיה פוליטית. קל מאוד בהבל פה לרשת את המדינה ברכבות מהירות, ולבנות גשרים יבשתיים. קל מאוד לטוות סיפורים על רשתות בטחון שנפרסו בעבר ושוב לשכוח את הפרטים ולספר שהן אינן עולות דבר. בסוף היום צריך להיפגש עם המציאות". אמר בר-און בתקיפות.

"אני אומר באופן חד משמעי שלא אתן לאזרח הקטן לשלם את מחיר הלחץ של קבוצות אינטרסים, לא אשעבד את תקציב המדינה לדורות הבאים ולא אלך שבי אחר אלה הרואים במשבר הזדמנות לשפר את מעמדם הפוליטי, או לרפד את כיס הסקטור אותו הם מייצגים, בכספם של כלל אזרחי ישראל ומשלמי המיסים". סיכם בר-און בקול תרועה רמה.

בר-און חזר ואמר כי בימים אלו מתגבשת חבילת סיוע כפי שפורסם ב"גלובס", המבוססת על האצת בניית תשתיות, הקמת קרן הלוואות, השקעות במחקר ופיתוח וצעדים רגולטורים בשוק ההון.