רשות המסים מצמצמת את היקף החלטות הפרה-רולינג

ברשות הגיעו למסקנה כי ההיקפים ההולכים וגדלים של בקשות הרולינג פוגעים באיכות השירות לנישומים

רשות המסים מצמצמת את היקף החלטות המיסוי (פרה-רולינג) המתקבלות במוסד להחלטות מיסוי, כך נודע ל"גלובס". ברשות הגיעו למסקנה כי ההיקפים ההולכים וגוברים של בקשות רולינג פוגעות ביכולתם לתת שירות טוב לנישומים.

המוסד להחלטות מיסוי משיב לפניות נישומים ומייצגיהם, באשר להשלכות המיסוי של פעולותיהם. מכיוון שסוגיות מיסוי הן בעלות השלכות כספיות רחבות לעתים הן מכריעות את קיומה של עסקה. לפיכך המוסד להחלטות מיסוי הפך להיות כלי משמעותי במשק הישראלי.

באחרונה הנחה מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, לצמצם את המענה לפניות לקבלת רולינגים. לדבריו, "רשות המסים לא יכולה להרשות לעצמה שמיטב בעלי המקצוע בתחום יעסקו מבוקר עד ערב בשאלות עובדתיות פשוטות. הקו המנחה במקרה זה חייב להיות יותר איכות ופחות כמות".

לדברי סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים, גידי בר-זכאי, החלטות רולינג מתקבלות לאחר התייעצויות רבות בהן לוקחים חלק מספר רב של בעלי תפקידים ברשות; מושקעות בכך שעות עבודה רבות ויש מקום להפנות משאבים אלה לדברים המהותיים בהם קיימת חוסר בהירות אמיתית. לדבריו, שנת 2005 החלה עם 300 רולינגים, בעוד שנת 2007 הסתיימה עם למעלה מ-1,000 רולינגים. לדברי בר-זכאי "ברור שלא ניתן לתת שירות ראוי בהיקפים אלו".

בר-זכאי מוסיף כי בדוח הוועדה שכוננה את המוסד למתן החלטות מס נקבע במפורש כי יש להימנע ממתן מכתבי נוחות. הכוונה לאותם מקרים שבהם נישומים פונים לקבל רולינג בכדי להצטייד בביטחון, "למרות שתוצאת המס בעסקה ברורות בוודאות גבוהה ביותר. במקרים כאלה הרולינג גוזל זמן רב מגורמי המערכת וגם עולה לנישום בתשלום שכ"ט מיותר".