פסגות תרכוש קופ"ג של ביטוח ישיר תמורת 280 מ' ש'

הערכות: ישיר מוכרת את הקופות בגלל הצורך במזומן לפרעון האג"ח שלה

בית ההשקעות פסגות שבבעלות קרן יורק ובניהולו של רועי ורמוס נמצא במשא ומתן מתקדם על מנת לרכוש את קופות הגמל של ביטוח ישיר הנמצאות בישיר בית השקעות תמורת סכום המוערך ב-280 מיליון שקל, מחיר גבוה המשקף 4.4% מהנכסים. עם זאת, חלק מהתשלום יתבסס על ביצועים עתידיים. כך נודע ל"גלובס".

ע"פ הערכות, ביטוח ישיר מוכרת את קופות הגמל בגלל הצורך במזומן לפרעון אג"ח שהנפיקה.

בתגובה נמסר מביטוח ישיר: "יש לנו מדי פעם מו"מ עם קבוצות וגורמים וגם בנושא זה היו לנו מגעים ופניות מדי פעם, אך אין שום דבר סגור". את תגובתו של ורמוס לא היה ניתן להשיג.

היקף הנכסים של קופות הגמל של ישיר בית השקעות בניהולו של גיורא סרצ'נסקי עומד על 6.4 מיליארד שקל והם גוף הגמל ה-9 בגודלו. פסגות גמל, בניהולו של עודד ענבר, מנהלת 21.5 מיליארד שקל בעיקר דרך קופת הגמל גדיש שנרכשה מבנק הפועלים.

לאחר רכישת קופות הגמל של ישיר תהפוך פסגות לגוף הגמל הגדול ביותר ביחד עם כלל ביטוח ותנהל כ-28 מיליארד שקל. פסגות היא כבר עתה בית ההשקעות הגדול ביותר ומובילה גם את שוק קרנות הנאמנות. לאחר הרכישה יעמדו נכסי פסגות על 85 מיליארד שקל. ביטוח ישיר רכשה את קופות הגמל מהבנק הבינלאומי לפני כשנתיים. בין הקופות העיקריות קרן השפע ומשתלם א'.

ישיר בית השקעות מנהלת את ישיר גמל חכם, קופות המותאמות לכוונות האוצר בדבר התאמת אפיק השקעה לגיל החוסך בצורה אוטומטית. "מדובר במוצר העתידי", אמר בעבר על קופות אלו המפקח על הביטוח, ידין ענתבי. *