מפסידים ומזרימים: פרדי מאק הפסידה 25.3 מיליארד דולר - ומבקשת מהממשל הזרמת הון של 13.8 מיליארד דולר

ההפסד הרבעוני גדל פי 21 בהשוואה להפסד ברבעון המקביל ; השווי הנכסי נטו של סוכנות מימון המשכנתאות השני בגודלה בארה"ב שלילי ועומד על 13.8- מיליארד דולר ; ההזרמה תהיה הראשונה במסגרת קו האשראי בסך 100 מיליארד דולר שהבטיחה לה ארה"ב

סוכנות מימון המשכנתאות המולאמת השנייה בגודלה בארה"ב, פרדי מאק , דורשת הזרמת הון התחלתית בסך 13.8 מיליארד דולר לאחר שהציגה הפסד עתק רבעוני. המשמעות היא, שהחברה מבקשת לנצל לראשונה את קו האשראי בסך 200 מיליארד דולר שהבטיח לה ולחברה האחות הגדולה ממנה, פאני מיי, משרד האוצר האמריקני. הבטחה זו ניתנה לאחר שהשתיים הולאמו לפני למעלה מחודשיים. לפי דיווחי פרדי מאק, היא מצפה לקבל את ההון עד ה-29 בנובמבר.

היום דיווחה פרדי מאק על הפסד רבעוני עצום בסך 25.3 מיליארד דולר, קרי 19.44 דולר למניה, ברבעון השלישי. לשם השוואה, האנליסטים בוול סטריט חזו בממוצע הפסד של 89 סנט בלבד למניה. גם ברבעון המקביל אשתקד הציגה הסוכנות הפסד רבעוני, אך אז עמד הוא 1.2 מיליארד דולר בלבד, כך שהוא העמיק פי 21.

מאחורי הסיבות להפסד ניתן למנות את שערוך נכסי מס בסך 14.3 מיליארד דולר ומחיקות ערך המסתכמות ב-9.1 מיליארד דולר נוספים בגין ניירות-ערך מגובי משכנתאות. בנוסף, רשמה פרדי מאק הפסדים מאשראי בסך 6 מיליארד דולר הנובעים מהגאות בשיעורי המשכנתאות חדלות-הפירעון והזינוק במספר העיקולים.

פאני מיי ופרדי מאק שבבעלותן או בערבותן תיקי משכנתאות בשיעור של כמחצית מסך יתרת שוק ההלוואות לדיור שמסתכם כולו ב-11.5 טריליון דולר, פועלות תחת אפוטרופסות המאפשרת לממשלה האמריקנית להזרים לכל אחת מהן 100 מיליארד דולר בתמורה בתמורה לבעלות של 80%.

שתי החברות עומדות לעמוד בפני חקירה של חבר מושבעים ביחס למדיניות הדיווח החשבונאי שלהן; פאני ופרדי שינו את מדיניות הדיווח הנוגעת לנכסי מס נדחים הנובעים מההפסד התפעולי באופן שיוכל לחסוך לשתיהן הוצאות מס בעתיד. על החברות להוכיח, חשבונאית, כיצד יהפכו לרווחיות בעתיד אם בכוונתן להשתמש בנכסים הללו כדי להציג רווחים בהמשך.

נציין כי מדו"חותיה של פרדי מאק עולה כי השווי הנכסי שלה נטו (נכסים בניכוי התחייבויות) עומד על סך שלילי - 13.8- מיליארד דולר.

Federal Home Loan Mtg.Federal Home Loan Mtg.