למרות הכל, ממשיכים לעקל: שיעור עיקולי דירות חייבי משכנתא בארה"ב זינק ב-25% באוקטובר

מדובר בהשוואה לאוקטובר אשתקד ועלייה של 5% מספטמבר ; יותר מ-279.5 אלף בתי אב קיבלו התראה לפני עיקול ; מספר הבתים שעוקלו - 84 אלף

למרות הכל, ממשיכים לעקל; כך עולה מנותני RealtyTrac בארה"ב. שיעור עיקולי דירות של חייבי משכנתא בארה"ב זינק ב-25% באוקטובר, בהשוואה לאוקטובר אשתקד. בהשוואה לחודש שקדם לו, ספטמבר, מדובר בעלייה של 5%.

יותר מ-279.5 אלף בתי אב קיבלו התראה לפני עיקול. המספר הזה מגלם התראה לאחד מכל 452 בתים בכלכלה הגדולה בעולם - התראה שכללה הודעה לפני הכרזה על חדלות פירעון, או לפני מכירה במכרז פומבי או תפיסת הנכס בידי הבנק.

מספר הבתים שעוקלו עלה על 84 אלף. שוק הדיור, נציין, סובל מתערובת קטלנית של נורמות מחמירות למתן הלוואות, נפילה בשווי הבתים ותנאים לא פשוטים בכלל בכלכלה האמריקנית. הנתון מרים גבה במיוחד אם לוקחים בחשבון ש-RealtyTrac מצפה שמספר נכסי הנדל"ן בבעלות הבנקים יעלה על מיליון - כלומר, שליש מהנכסים המועמדים למכירה בארה"ב.

ניתוח של הדו"ח שהציגה האחרונה מלמד כי שלושה מדינות "מככבות" בשיעורי העיקולים הגבוהים ביותר: נבאדה, אריזונה ופלורידה. הראשונה זוכה לעמוד בכבוד המפוקפק לעמוד בראש המדינה זה החודש ה-22 ברציפות - תוך שאחד מכל 74 בתים קיבל התראה לפני עיקול במהלך החודש שחלף.

על-פי מנכ"ל החברה, ג'יימס ג'. סקאקיו, החקיקה החדשה מאפשרת עיכוב בעיקול, על בסיס מדיניות של מדינות ספציפיות. כך למשל, בקליפורניה, המלווים נדרשים ליצור קשר עם הלווים לפחות 30 יום בטרם יגישו התראת חדלות-פירעון; ובאמת, בעוד שקליפורניה מציגה את מספר העיקולים הרב ביותר מספרית, שיעור העיקולים לכשעצמו ירד בהשוואה לאוקטובר 2007 ב-18%.