אפריקה השלימה מכירת נכסים בניו-יורק ב-300 מיליון דולר; היקף התחייבויותיה יקטן ב-118.5 מיליון דולר

החברה דיווחה על התקדמות שתיים מתוך שלוש עסקאות שעליהן הודיעה בסוף אוגוסט: מכירת 23 Wall Street ו-15 Broad Street והכנסת שותפה למגדל השעון תמורת 149.7 מיליון דולר

אפריקה ישראל דיווחה היום (א') על התקדמותה בשתיים מתוך שלוש עסקאות שעליהן דיווחה ב-31 באוגוסט, ואשר במסגרתן תממש כמה מנכסי הדגל היוקרתיים שלה בניו-יורק באמצעות החברה הבת אפריקה ארה"ב. אפריקה לא צפויה לרשום רווח מהותי בגין העסקאות, אולם היקף התחייבויותיה במאזן המאוחד צפוי לקטון בכ- 118.5 מיליון דולר, בכפוף להשלמתן.

החברה הבת חתמה על הסכם למכירת מלוא זכויותיה בשטחי המסחר והקמעונאות בקומפלקס הכולל את הפרויקטים 23 Wall Street ו-15 Broad Street תמורת 150 מיליון דולר. לאחר השלמת העסקה, אפריקה ארה"ב תמשיך לנהל את הנכסים בהתאם להסכם ניהול שייחתם בינה לבין הרוכשת - קרן השקעות ממזרח אסיה.

בנוסף, החברה חתמה על הסכם להקצאת 49.9% משני התאגידים המחזיקים בזכויות במגדל השעון שבהם יש לה מלוא השליטה, תמורת 149.7 מיליון דולר. היקף העסקה משקף לשני הנכסים שווי של כ-400 מיליון דולר.

אשר לפרויקט השלישי שעל הכוונה למכירתו דיווחה אפריקה בסוף אוגוסט, בנין הטיימס בניו-יורק, אפריקה דיווחה כי "הצדדים ממשיכים לפעול לקבלת הסכמתו של הגורם שהעמיד את המימון לפרויקט זה לשם העברת הזכויות בפרויקט".