מעצ מעכבת תשלום מיליוני שקלים לספקים בגלל בעיות במערכת המיחשוב

במעצ מאשרים כי אכן חל עיכוב בהעברת התשלומים לספקים, אולם לדבריה מדובר בסכומים נמוכים בהרבה ממה שטוענים הספקים

החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) מעכבת תשלומים לספקים וקבלני משנה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כך טוענים ספקים שונים שעובדים מול החברה. לטענת הספקים, הם התריעו מספר פעמים על העיכובים בתשלומים בפני הנהלת החברה, אולם למרות זאת מע"צ ממשיכה לעכב את העברת הכספים.

"נמסר לנו כי העברת הכספים מתעכבת בשל בעיות שונות במערכת המיחשוב, אולם זה נהיה כבר מצב בלתי אפשרי. דווקא בשעת משבר ומיתון כלכלי, חשוב שהתשלומים יועברו בהקדם ע"י מע"צ בשביל שחברות לא ייקלעו למצוקה", אמרו ספקים.

בחברה הלאומית לדרכים מאשרים כי אכן חל עיכוב בהעברת התשלומים לספקים, אולם לדברי החברה מדובר בסכומים הנמוכים בהרבה ממה שנטען ע"י הספקים. מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה כי "החברה הלאומית לדרכים מבצעת בימים אלו מעבר ממערכות המחשוב הקודמות למערכת ה-SAP. במסגרת מעבר זה נוצרו לא מעט בעיות והחברה פועלת ללא לאות לפתרון הבעיות. החברה שילמה את מרבית התשלומים לקבלנים ולספקים. לגבי התשלומים שעדיין לא שולמו, החברה נמצאת בקשר ישיר עם הקבלנים להעברת התשלום במהלך הימים הקרובים".

בחברה ציינו עוד כי "מאז תחילת פעילות החברה הלאומית לדרכים לפני כ-3 שנים ידועה החברה במוסר התשלומים הגבוה שלה ובהקפדה על מועדי התשלום, ועל כך יעידו אלפי הספקים העובדים עימה בשנים האחרונות".