בג"ץ: לפנות תוך 3 ימים את בית המריבה בחברון

דחה את עתירת היישוב היהודי בחברון נגד החלטת המדינה על פינוי המתיישבים מבית המריבה בעיר ; המתנחלים זועמים: "אלה חוקי סדום"

בג"ץ הורה היום (א') לפנות בתוך 3 ימים את בית המריבה בחברון. בכך נדחתה עתירת היישוב היהודי בחברון נגד החלטת המדינה על פינוי המתיישבים מבית המריבה בעיר.

בג"ץ קבע עוד בהחלטתו, כי על העותרים לשלם הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל. לא מכבר הגישו המתיישבים קלטת שמע לבג"ץ, המתעדת לטענתם את המוכר הפלסטיני, שמודה כי מכר להם את הבית.

לפני ההחלטה הבהירו השופטים כי גם אם הבית נקנה כדין, עדיין יש מקום להוצאת צו פינוי לפולשים היהודים, מכיוון שהחזקה עליו היתה בידי המוכר הפלסטיני.

המתנחלים זועמים: "אלה חוקי סדום"

החלטת בג"ץ עוררה סערה במערכת הפוליטית. במועצת יש"ע טענו כי הפרקליטות ובג"ץ עשו יד אחת "עם ממשלה עויינת להתיישבות והוציאו תחת ידם פסק דין שערורייתי ומופרך".

דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, אמר, כי "אין ספק שההחלטה היא גזענית ואנטי יהודית בעליל. ברור שלולא היה מדובר ביהודים שקונים בית בחברון, הרוכשים היו נשארים בבית עד להחלטה הסופית". הוא הוסיף, כי "רק אתמול קראנו בפרשת השבוע את חוקי סדום. גם שם היו שופטים, אבל הם נשארים עם חוקי סדום וכך גם היום במדינת ישראל".

גם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי גינה ההחלטה: "מדובר בהחלטה חמורה ושערורייתית. לא ייתכן שתיקבע החלטה כזו, בלי לקבוע מי בעל הנכס ולגרש אנשים מביתם", הוא ציין.