נתונים מהארץ ומהעולם מצביעים על עלייה חדה בצריכת תוכן כלכלי

"וול סטריט ג'ורנל" דיווח על הכפלת הכניסות לאתר, ו"פייננשל טיימס" דיווח על עלייה של 14% בהכנסות ; גם ל"גלובס" נרשמו אלפי מנויים חדשים, במקביל לעלייה של 40% בכניסות לאתר

המשבר הכלכלי העולמי אינו בהכרח רע לעיתונות המודפסת, גם על רקע הירידה המתמשכת בקריאת עיתונים בעולם. האירועים הכלכליים הקיצוניים הביאו להתעניינות ערה במיוחד בתוכן כלכלי, ולאור זאת חלק מהעיתונות הכלכלית מצליחה לצמוח, במיוחד כאשר מדובר במותגי תוכן כלכלי ותיקים ואמינים. למשל, לרגל 40 שנה להיווסדה, הציעה אליהו חברה לביטוח מבצע ללקוחות פרימיום חדשים: מימון מלא למנוי לעיתון כלכלי על-פי בחירתם.

על-פי הנתונים, למעלה מ-55% מאלפי הלקוחות החדשים של אליהו בחרו במנויים לעיתון "גלובס". מהלך זה הביא לתוספת משמעותית של מנויים חדשים לעיתון והצטרף למגמת העלייה במספר המנויים (עלייה של 17%) בשנתיים האחרונות.

מגמה זו תואמת גם את הנעשה בעיתונות הכלכלית בעולם. בחודש אוקטובר, בו קרסו השווקים, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי חודש קודם לכן עלו מכירות העיתון בעמדות מכירה ב-20% לעומת החודש הקודם. כמו כן, הכניסות לאתר העיתון הכפילו את עצמן בספטמבר והגיעו ל-25 מיליון מבקרים ביום.

גם ה-FT Publishing (ה"פייננשל טיימס") מדווח על עלייה של 14% בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2008 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, למרות המצב הכלכלי. כמו כן, צופים ב"פייננשל טיימס" כי הכנסות העיתון ימשיכו לעלות גם בחודשים הקרובים.

יצויין כי גם הכניסות של משתמשים ייחודיים (unique users) באתר "גלובס" זינקו בחודשיים האחרונים בלמעלה מ-40%.