סוף לתורים במשרדי הרישוי? משרד התחבורה יאפשר תשלום על רישיונות נהיגה ורכב בשירות עצמי

היום פירסם המשרד מכרז להקמת "עמדות קיוסק" ; על-פי התוכנית יוקמו כ-75 עמדות שירות ממוחשבות בכל רחבי הארץ

משרד התחבורה פרסם היום מכרז למתן שרותי רישוי באמצעות עמדות ממוחשבות לשירות עצמי ("עמדות קיוסק") שיוצבו בכל רחבי הארץ, זאת כחלק מתוכנית לשפר את השרות לציבור. על פי התוכנית, יוקמו כ-75 עמדות שרות ממוחשבות בכל רחבי הארץ. כ- 30 תחנות שרות יוקמו במחוז תל אביב והמרכז, 22 תחנות במחוז חיפה והצפון, 11 במחוז ירושלים והדרום ו-11 עמדות נוספות יוקמו במחוז באר שבע והנגב.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ציין כי בשלב הראשון יתבצע "פיילוט" להפעלת העמדות הממוחשבות, בארבעה אתרים בארץ: משרד הרישוי בחולון, משרד הרישוי בטבריה, קניון באזור המרכז ומשרד הרישוי בבאר שבע. שר התחבורה, שאול מופז מסר כי העמדות הממוחשבות ישפרו באופן משמעותי את השירות לציבור ויפחיתו את העומס מעובדי משרד הרישוי.

"עמדות קיוסק" יספקו שרות עצמי לציבור בנושא רישוי רכב ונהיגה, 24 שעות ביממה, תוך הקפדה על אבטחת המידע הניתן. העמדות יוצבו באזורים בהם קיימת תנועה גדולה של ציבור ויהיו נגישים לתחבורה ציבורית ורכב פרטי. העמדות יכללו גם נגישות מלאה לנכים ומוגבלים. משרדי הרישוי לא יבוטלו והם ימשיכו לטפל בשאר פניות הציבור. משרד התחבורה גם לא יבטל את השירותים הניתנים כיום באמצעות האינטרנט והמוקד הטלפוני ובכוונתו אף להרחיב ולשפר את השירותים הניתנים באמצעותם.

סיטרמן ציין כי העמדות הממוחשבות יאפשרו לשפר באופן משמעותי את השרות לציבור ויפחיתו את העומס מעובדי משרד הרישוי. "חוסר האיזון בין מספר מבקשי השרות לבין העדר תשתיות נאותות למתן השרות יצר מצב שבו אזרחים רבים הנזקקים לשרותי הרישוי, נדרשים לבזבז ימי עבודה וזמן יקר בהמתנה לתורים הארוכים" הוסיף סיטרמן.

הזוכים במכרז יקימו ויתפעלו את "עמדות הקיוסק" שבהן יבוצעו רוב פעולות הרישוי המתבצעות כיום במשרדי הרישוי ובמרכז השרות הטלפוני והם יכללו: חידוש רישיון נהיגה, הנפקת כפל רשיון נהיגה, חידוש רשיון רכב והנפקת רשיון רכב. כמו כן הן יאפשרו לשלם את אגרת רשיונות הנהיגה והרכב, באמצעות כרטיס אשראי.

בעתיד ניתן יהיה לבצע באמצעות העמדות תשלום אגרה למבחן נהיגה מעשי ולהנפיק טפסים כגון: יפויי כח, רישיון לרכב ציבורי וכבד, בדיקות רפואיות לקשישים, מידע על צבירת נקודות קליטת בקשות להחזר אגרות בגין רכב גנוב ואובדן גמור או השבתה.