שערוך נדל"ן ברוסיה הביאו את מירלנד להפסד של 41.4 מיליון דולר ברבעון השלישי

הכנסותיה של מירלנד ברבעון גדלו ב-54.2% ל-5.47 מיליון דולר ; משה מורג, המנכ"ל: "תזרים המזומנים החזוי מאפשר לחברה לעמוד בביצוע תוכניות ההשקעה הצפויות"

מירלנד פיתוח , זרוע פעילות הנדל"ן ברוסיה של חברות הנדל"ן בבעלותו של אליעזר פישמן - כלכלית ירושלים , מבני תעשיה ודרבן - פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. מתוצאות החברה עולה, כי ההכנסות גדלו ברבעון השלישי ב-54.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-5.47 מיליון דולר. ההפסד הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-41.4 מיליון דולר, לעומת 421 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מקורות ההכנסה של מירלנד נובעות משכירות ומניהול נכסים; עיקרן נובע מדמי שכירות, אשר הסתכמו ב-4.86 מיליון דולר - 88.9% מכלל עוגת ההכנסות ועלייה של 81.4% בהשוואה לרבעון המקביל.

ההפסד נבע בין היתר משערוך שלילי של נכסים: מהדו"חות עולה כי חלה ירידה של 15.1 מיליון דולר בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה, לעומת 2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007. השווי ההוגן של נדל"ן להשקעה של החברה ליום 30 בספטמבר 2008 הסתכם ב-211.9 מיליון דולר.

סך המאזן של מירלנד הסתכם בכ-612.8 מיליון דולר בסוף ספטמבר. ההון העצמי של החברה עמד על כ-437.1 מיליון דולר, כלומר 71% מהמאזן נכון לאותו מועד. "מצבה הכספי של החברה איתן, כאשר 22.8% בלבד מהמאזן ממומן על ידי חוב חיצוני ותזרים המזומנים החזוי מאפשר לה לעמוד בביצוע תוכניות ההשקעה הצפויות", אומר היום (ג') משה מורג, מנכ"ל מירלנד.

"ההפסד שנרשם ברבעון נובע ברובו משערוך שלילי כתוצאה משינוי בשערי ההיוון ברוסיה ומשינוי בשערי מטבע ואינו תזרימי. החברה עוקבת אחר המתרחש בשוק הרוסי ותפעל על מנת להתאים את פעילותה לכל מצב שוק נתון", הוסיף.

"מירלנד ממשיכה בפעילותה העסקית בשוק הרוסי ואף הגדילה את הכנסותיה מדמי השכירות בשיעור של מעל ל-90% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד (תשעת החודשים האחרונים, א"ה). נכסיה המניבים של החברה שומרים על רמות תפוסה גבוהות ונכסים בשלבי בניה נמצאים בתהליכי השכרה מתקדמים". נציין, כי מירלנד דיווחה במסגרת הדו"חות על ההתקדמות ניכרת בהשכרת שטחי המסחר במרכז המסחרי בסראטוב, אשר את בנייתו צופה החברה לסיים במהלך שנת 2009.

מירלנד נסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון לפי שווי שוק של 78 מיליון ליש"ט. לחברה אגרות חוב בבורסה באחד העם.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

מירלנד פיתוחמירלנד פיתוח