לקוח אורנג': הבטיחו לי החזר חודשי של כ-100 שקל - אך ההחזר נעלם

הלקוח, ששקל לעבור חברה מתחרה, קיבל התחייבות בכתב ממנהל באורנג' להחזר של 104 שקל מדי חודש, עבור שימוש מעל 100 שקל, למשך 36 חודשים - אך לטענתו קיבל את ההחזר רק ב-3 החודשים הראשונים

אין מנוס מבדיקה מדוקדקת של פרטי החשבונות הנגבים מחשבוננו: כך למד על בשרו גם א', מנוי אורנג'.

לאחר כמה שנים בהן היה מנוי בחברה, ובעקבות הצעה אטרקטיבית במיוחד מחברה מתחרה וניסיון קדחתני לשימורו כלקוח, קיבל בינואר 2007 הצעה כתובה ממנהל באורנג' ובה התחייבות להחזר נאה בסך 104 שקל מדי חודש, עבור שימוש מעל 100 שקל, למשך 36 חודשים.

א' הסכים להישאר באורנג', וב-3 החודשים הראשונים, הוא מספר, קיבל את ההחזר כפי שסוכם. אלא שמיד לאחר מכן שבה להופיע בחשבון שיטת החיוב הישנה, ללא זכר להטבה. א' פנה למוקדן אורנג' ובתום לא מעט ויכוחים, לאחר שהעביר לו את ההסכם הכתוב, קיבל הבטחה לקבל חזרה את אשר הובטח לו מפורשות.

לא דובים ולא יער: גם כעבור כמה חודשים, לא קיבל את ההחזר המגיע לו.

"פניתי שוב למוקדנית אורנג'", מספר א', "הבטיחו לי שוב שאקבל את ההחזר המגיע לי. רק לפני כחודש בדקתי את החשבון ושוב גיליתי כי לא קיבלתי את ההחזר המובטח. הפעם החלטתי ללכת עד הסוף ולאחר שאיימתי כי אפנה לתקשורת ולבתי המשפט, קיבלתי החזר בסך 1,240 שקל עבור שנה שלמה, כולל ריבית והצמדה.

אלא ששוב התברר כי בחשבונות הבאים לא הועבר ההחזר, 104 שקל חודשיים כאמור, ולא' נאמר כי לא יקבל אותו יותר. "אורנג' עובדת בשיטת 'מצליח', הוא טוען, "מרמים אותך בחשבון, אם גילית - יחזירו, אם לא הם ירוויחו.

וזה לא המקרה היחיד: לפני 5 חודשים רכשתי מכשיר אסוס ולאחר זמן קצר החזרתי אותו בגלל תקלות קשות. קיבלתי אישור החזרה מאורנג' ולאחר 4 חודשים גיליתי כי למרות שהמכשיר הוחזר ולמרות שקיבלתי אישור החזרה ממשיכים לחייב אותי. פניתי שוב למוקדן אורנג' ובשיחה הראשונה הוא טען כי המכשיר אצלי וניתק את השיחה. למחרת פניתי למוקדנית אחרת, ולאחר הסברים ארוכים קיבלתי החזר רק כעבור ארבעה חודשים וללא ריבית והצמדה".

וזאת, יש לציין, עוד במקרה שבו תועדו פרטי העסקה בכתב. לא מעט פעמים, כזכור, ניתנות הבטחות בעל-פה על-ידי נציגי מכירות בטלפון או במוקד השירות, ולא תמיד נודעים עקבותיהן לאחר מכן.

באורנג' תולים את הפסקת ההטבה בשדרוג, אך ממהרים באופן מפתיע לחדש אותה בעקבות פניית "גלובס": "הלקוח נהנה מהטבה שירותית אשר בוטלה במסגרת שדרוג מכשירו. עם פנייתו לחברתנו, כמחווה של רצון טוב, זיכינו אותו באופן רטרואקטיבי. כמו כן נעדכן את ההטבה מחדש כדי שייהנה ממנה במשך 36 חודשים מלאים".