הו-הא בוגי בא

בשוק הפשפשים המקפצים בין מפלגות יש רמטכ"ל כמעט מודח ואשת תקשורת כושלת

הו-הא מי זה בא? הנה מי שבא: האדם שהיה ראש המטה הכללי עד שנה אחת לפני מלחמת לבנון השנייה, ובתפקידו זה היה בין מכיני הצבא למלחמה הכושלת; האדם שעשה היסטוריה: הרמטכ"ל הראשון בתולדות צה"ל, שהלכה למעשה, הודח מתפקידו, באמצעות אי-הארכת כהונתו; האדם שרק לאחר שסיים את תפקידו, נזכר שהצבא, שהוא היה ממפקדיו, הוא קן של צרעות ואימפוטנציה; אדם מריר שחוזר לפוליטיקה, בעיקר כדי לשפוך את מרירותו על מי שלדעתו גרמו לו עוול.

האדם הזה חוזר לליכוד, כלומר למפלגה ששניים ממנהיגיה, אריאל שרון ושאול מופז, היו אלה שלא האריכו את כהונתו ולמעשה, הדיחו אותו מרטמכ"לותו. או-הא בוגי בא.

לא בקלות הוא בא. לקח את הזמן שלו כדי להתלבט. ובתקופה ההתלבטות היו עוד כמה מפלגות שחיזרו אחריו. למה? - כי בתרבות הפוליטית והאישית אצלנו אין ערך לכישלון, ממש כשם שאין ערך להצלחה. הכל מונח על כף התווית. היית רמטכ"ל? - אתה כוח אלקטוראלי. היית רמטכ"ל כושל?- אתה כוח אלקטוראלי. אתה רמטכ"ל מודח? - אתה עדיין כוח אלקטוראלי. עד כדי כך אתה כוח אלקטוראלי, שכדאי להתרפס בפניך, ששווה להמתין לסיום התלבטויותיך.

"אשת התקשורת"

זה חזיון מוטרף, אבל לא היחיד. שוק ההעברות וההצטרפויות עמוס בדוגמאות בלתי מתקבלות על הדעת.

היום (ב') פורסם בהבלטה על הרכש של מרצ: מירב מיכאלי. אשת התקשורת, היא מוגדרת בידיעות. אלא שאם יעלון היה כשלון בצבא, אז מיכאלי היתה אי-הצלחה כאשת תקשורת. למרות זאת, גם היא בחזקת "רכש". ומדווח, כי מרצ מחפשים עוד רכשים כמותה.

השיח של אילון

השפיות היחידה שהופגנה בשוק הפשפשים הזה עד עתה היא עמי אילון. אמר שהולך מהעבודה, אמרו לו - לך. בא למרצ, אמרו לו - חפש עץ אחד לטפס עליו. בסוף הוא הגיע לשיח הקרוי מימד. שזה פחות או יותר תואם את הממדים הפוליטיים שלו.

עוד כישלון כזה...

יש הטוענים נגד המשטרה שהיא נכשלה במניעת ההתנקשות ביעקב אלפרון. מצד שני, עוד כמה כשלונות כאלה והעולם יהיה מקום יותר בטוח לחיות בו, לא?