סמנכ"ל הכספים של מטריקס: "אנחנו מנסים להצטמצם בשומנים וכרגע לא מפטרים עובדים"

מטריקס מסיימת את הרבעון עם צמיחה של 11% במכירות ; משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים: "עוד כמה חודשים נמצא את החברות שהסתכלנו עליהן במחצית המחיר"

התוצאות של מטריקס, שחקנית שירותי ה-IT הגדולה בישראל, לא סיפקו הרבה תשובות בכל הנוגע למגמות הצפויות בשוק ה-IT בזמן הקרוב.

גם מי שיבחן לעומק את מאזני החברה יתקשה למצוא בהם נתונים יוצאי דופן שיעידו על השפעת המשבר על שוק ה-IT המקומי.

מטריקס סיימה את הרבעון הנוכחי עם מכירות של כ-352 מיליון שקל, גידול של כ-11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שחלקו המשמעותי נובע מרכישת חברת התוכנה טאקט מוקדם יותר השנה.

תמהיל ההכנסות של החברה מורכב בעיקר משירותי תוכנה שהסתכמו ברבעון הנוכחי בכ-230 מיליון שקל, וסייעו לצמיחה ברבעון.

הרווחיות התפעולית עמדה על כ-8% מהמכירות, בדומה לרבעונים שעברו, והסתכמה בכ-28 מיליון שקל. בשורה התחתונה סבלה מטריקס גם הפעם מהוצאות מימון גבוהות בעקבות עליית המדד, שהפחיתו את הרווח הנקי לכ-10 מיליון שקל - ירידה של כ-50% לעומת הרבעון המקביל.

משה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של החברה, מתמקד דווקא בתזרים המזומנים של החברה, שגם הפעם הפגין את חוזקו. "יש לנו בקופה כ-200 מיליון שקל במזומן מתוך 350 מיליון שקל, וזו הנקודה הכי חשובה מבחינתי, שאנחנו יוצאים לתקופה הקודרת עם יכולת לנצל הזדמנויות".

- כבר הרבה זמן שאתם אומרים את זה, יש איזה שינוי כרגע?

"יש יותר הזדמנויות. אנחנו מריחים לחץ של חברות פרטיות שמוכנות להוריד מחירים ואני מאמין שנראה את זה בא לידי ביטוי".

- מה לגבי התוכניות בחו"ל?

"אנחנו קונסרבטיביים ולא היינו יכולים לשלם את המחירים שדרשו מאיתנו. אני בטוח שבעוד כמה חודשים נמצא את החברות שהסתכלנו עליהן במחצית המחיר, ואז יכול להיות שנבצע את הרכישה".

- יהיו צמצומים?

"אנחנו מהדקים את החגורה, אבל לא יותר מזה, כי בסופו של יום כל צמצום היום יכול לפגוע בעתיד. אנחנו מנסים לבצע את ההצטמצמות בשומנים וכרגע לא מפטרים עובדים, אבל אני לא מתחייב על שום דבר, כי מי יודע מה יהיה".

- יש לך איזו תחזית לשנה הבאה?

"אנחנו לא מרגישים שמשהו קרה, אבל יש ענן מעל המשק הישראלי וגם בחו"ל. קשה להגיד מה יהיה, אבל בטוח שנרגיש משהו".