המשטרה בודקת האם לפתוח בחקירה נגד השר בר-און בגין ההצבעה הכפולה ב-2003

מהמשטרה נמסר כי החומר המתעד את הצבעתו של בר-און התקבל באגף החקירות, ואם יימצא שקיימת תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה - תפנה המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל אישור לפתוח בחקירה

אגף החקירות במשטרה בוחן האם יש מקום לפתוח בחקירה נגד שר האוצר, רוני בר-און, בגין הצבעתו הכפולה ב"ליל ההצבעות הכפולות" במאי 2003.

מהמשטרה נמסר, כי החומר המתעד את הצבעתו של בר-און התקבל באגף החקירות ואם יימצא שקיימת תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה, תפנה המשטרה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבלת אישור לפתוח בחקירה (כנדרש כאשר מדובר בשר).

כזכור, "ידיעות אחרונות" פרסם השבוע צילומי ארכיון המוכיחים שחברי הכנסת לשעבר יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי אינם לבד. לפי הצילומים, גם בר-און הצביע פעמיים באותו הלילה, במקומה של חברת הכנסת דאז ענבל גבריאלי. ההצבעה נערכה במהלך אישור התוכנית הכלכלית בכנסת לשנת 2003.

בניגוד לפרסומים שונים, על אחת מהעבירות בהן הורשע יחיאל חזן לא חלה עדיין התיישנות. כזכור, מיכאל גורלובסקי ויתר על ניהול משפט והודה במעשיו במסגרת הסדר טיעון, בו נמחקה העבירה של זיוף בכוונה לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ולפיכך הוא הורשע רק בהפרת אמונים.

יחיאל חזן, לעומתו, כפר באשמתו ובתום משפט הוכחות הורשע בשתי העבירות. הפרת אמונים היא עבירה שעונשה 3 שנות מאסר, ולפיכך מסווגת כעבירת "עוון", שכבר התיישנה, משום שחלפו למעלה מחמש שנים ממועד ביצועה.

אולם, עונשה המירבי של עבירת זיוף בכוונה לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות הוא 5 שנות מאסר, ולפיכך מדובר בעבירה מסוג "פשע", המתיישנת רק בחלוף 10 שנים.

כזכור, כשהתפוצצה הפרשה זומן בר-און להעיד במשטרה על הצבעתו הכפולה של חזן, והצהיר: "לא ביצעתי הצבעה כפולה במקום ענבל גבריאלי". אלא שבר-און נשאל על הצבעה אחרת שהתקיימה אותו ערב, בשעה שהצבעתו הכפולה נעשתה ביחס להצעה אחרת (בחירת שם לחוק). בר-און אף הודה השבוע שלחץ על יותר ממקש אחד. "בדיעבד אני סבור שגם ההצבעה במקום ח"כ שנוכח במקום - אפילו אם ברשותו - אינה תקינה, וככל שכך אירע - זו טעות, ואני מצטער על כך".

לפיכך, קשה לכאורה יש מקום לפתיחה בחקירת פלילית נגד שר האוצר ואף להעמדתו לדין.