יצרניות היוקרה מחפשות לקוחות חדשים ומציעות - מכונית לכל שורטיסט

הקטלוגים של חג המולד מזכירים כי במשבר הנוכחי נולדו לא מעט מיליונרים חדשים ; יצרני רכבי היוקרה כבר מכוונים אליהם

לצד הסיפורים קורעי הלב על המשבר, הפיטורים ופשיטות הרגל, יש לא מעט אנשים שנהפכו בעקבותיו לעשירים גדולים. הסיכוי להיתקל בשמם במדורי החדשות וברשתות המידע, קלוש. בימים, שבהם מאות מיליונים חרדים לגורל המשכורת, הפנסיה והחסכונות, העשירים החדשים מעדיפים להיבלע ולהסתתר מאחורי אנונימיות ברוכה של פקודות רכישה וקנייה אלקטרוניות. מדובר כמובן בשורטיסטים, שצברו רווחי עתק מהימור על ירידה במניות ובמחירי הסחורות; בציידים מקצועיים של "גוויות עסקיות", ששווי השוק שלהן צנח הרבה מתחת לשווי קופת המזומנים ולערך הריאלי של הנכסים.

עבור ציידי המציאות ושוחרי הסיכונים הללו, חג המולד וראש השנה האזרחית של 2009 יהיו חגיגיים במיוחד. משווקי מוצרי היוקרה הייחודיים, שמתמחים במתנות חדשניות למי שכבר יש לו הכול, בונים על כך. גם השנה תחום הרכב והמוצרים הממותגים - חלק חשוב מהשוק הזה - צפויים להיות להיט גדול והקטלוגים החדשים, שמתפרסמים בימים אלה, משקפים זאת. הנה כמה דוגמאות.

ב.מ.וו סדרה 7 אינדיבידואל: היצע מוגבל במחיר מפולפל

כאשר מדובר בבחירת מתנות, כדאי להשאיר את העבודה למומחים, וכאשר מדובר במתנות למי שאין לו מגבלת תקציב מעשית, המומחית הגדולה והוותיקה בתחום היא רשת בתי הכולבו האמריקאית ניימן מרקוס. מסורתה בקטלוג חג המולד של ניימן מרקוס היא להציע מכונית סופר יוקרה, שעוצבה במגע אישי ייחודי בסדרה מוגבלת. המכוניות האלה זוכות להרבה חשיפה בתקשורת. השנה נבחרה לככב בקטלוג סדרה 7 החדשה של ב.מ.וו.

לא מדובר בסתם מכונית מסדרה 7 אלא בסדרה של מכוניות, שעברו על-פי הזמנה טיפול מיוחד בסדנת האבזור היוקרתית "אינדיבידואל" של ב.מ.וו בגרמניה, שבה נוהגים עשירי העולם להעניק מגע אישי למכוניות שלהם. ל-7 המיוחדת יש ריפוד עור רך ייחודי שגווניו נבחרו על-ידי יועצי האופנה של בית הכולבו. במקומות שונים בתא ובמפתני הדלתות מוטמע הלוגו של ניימן מרקוס, ורשימת האבזור האופציונלית מקיפה מאוד. המתעשרים המאושרים יקבלו מערכת מולטימדיה סופר יקרה עם מסכים בכל פינות הרכב, מושבים עם 22 אפשרויות כוונון חשמלי ועוד. עוד נקודה ייחודית היא האפשרות של הרוכש לקבל את המכונית לפני כל שאר הלקוחות בצפון אמריקה, שכן שיווק סדרה 7 החדשה טרם החל. המחיר? כ-160 אלף דולר, כמעט כפול ממחיר ב.מ.וו 750 רגילה.

קונפדרט מוטור "פייטר": יצירת אמנות ניידת

עוד הצעה מהקטלוג של ניימן מרקוס היא סדרה מוגבלת, של 45 יחידות בלבד, של האופנוע האקזוטי פייטר של חברתConfederate Motor . האופנוע מתוכנן ומיוצר באופן עצמאי על-ידי החברה בארצות הברית, ומתאפיין במבנה הנדסי קיצוני וחסר פשרות עם שלדה בתצורת משולש בעלת בסיס גלגלים קצר, מושב רוכב הממוקם במרכז בתנוחת קרוזר, חישוקי גלגלים העשויים מסיבי פחמן, מתלים ייחודיים מטיטניום ורכיבים רבים מאלומיניום תעופתי בעיבוד מדויק מאוד. אפילו חלקיו הפנימיים של המנוע מתוכננים ומיוצרים באופן עצמאי על-ידי החברה. היצרן לא נוהג לפרסם את נתוני הביצועים של המנוע, שנפחו שני ליטרים, אולם הקטלוג מבטיח "מהירות מרבית מעל 300 קמ"ש". העיצוב היוצא דופן מוגדר כ"תעשייתי, רענן, מפוסל והוליסטי". המחיר? 110 אלף דולר ליחידה, כל הקודם זוכה.

קטלוג חג המולד של מרצדס: אופניים ב-3,000 אירו

למרצדס אין מכוניות אמיתיות בקטלוג מתנות החגים החדש שלה אבל יש בו כמה וכמה מכוניות מוקטנות לילדי מיליונרים, ביגוד מעורר קנאה וגם זוג אופני הרים חגיגיים במיוחד בצבע לבן-כריסמס, שעולים 2,800 אירו לפני מע"מ ומסים - סכום שבו אפשר לרכוש כיום באירופה לא מעט מכוניות משומשות במצב טוב. במחיר הזה מקבלים אופניים מאלומיניום תעופתי, שפותחו על ידי מרצדס, בשיתוף עם חברת הנדסה מתמחה, ומיוצרים על ידי יצרנית האופניים הגרמנית Ergon. לאופניים יש מתלה אחורי עם ארבע נקודות עיגון ותא אוויר דחוס, שמאפשר כוונון מלא לצורך שינוי רמת השיכוך. יש להם מזלג קדמי מקצועי עם מהלך של 120 מ"מ, הילוכים איכותיים של שימאנו, בלמי דיסק בקוטר 185 מ"מ, גלגלים מתוצרת יצרן שוויצרי נודע ועוד הרבה מאוד פריטים נאים מתוצרת יצרני הרכיבים המובילים בעולם. הם שוקלים 13.5 קילו בלבד ואפשר להזמינם בשלוש מידות בהתאם לגודל הרוכב.

פורשה דיזיין: שעון לוח מחוונים ב-5,000 אירו

חברת פורשה מפקידה את ייצור ושיווק המוצרים הממותגים בידי חטיבת העיצוב שלה "פורשה דיזיין", שגם היא מציעה מדי שנה קטלוג חג מולד יוקרתי, שמיועד למי שאינו מוטרד ממצב שוק ההון. בניגוד לצבע הלבן, שמככב בקטלוג של מרצדס, צבע השנה של פורשה דיזיין הוא זהב. בקטלוג החגיגי שלה שורה של תכשיטים, משקפי נהיגה ובעיקר שעונים, שהמתכת היקרה מככבת בהם. בפסגת ההיצע ניצבים דגמים חדשים מסדרת שעוני הדשבורד - לוח מחוונים - של החברה, שפריטים רבים בעיצובם לקוח מעולם עיצוב הרכב. בדגם הדגל אפשר למצוא שילוב בין שעון שעשוי מזהב ורוד לרצועת טיטניום, שמצופה בגומי שחור בתהליך מיוחד שמקנה לה גמישות ועמידות רבה. לשעון עצמו יש לוח מקוולאר בתצורת חלת דבש וסקאלה למדידת מהירות, שהספרות שעליה מעוצבות בדומה ללוחות השעונים במכוניות של פורשה. מי שמתעניין בקרביים יגלה בהם רוטור מרכזי, שמזכיר הגה של פורשה. השעונים מיוצרים על ידי אטרנה ומחיר דגמי הזהב נע סביב 5,000 אירו.