פרסום במגזר הערבי: פובליסיס סקטורס הוא המשרד המוביל

פובליסיס ומקאן הם הנציגים החזקים של משרדי הפרסום הכלליים בעשיריית משרדי הפרסום במגזר, שנשלטת ברובה ע"י משרדים עצמאיים ; היקפי הפרסום במגזר נשארו זהים לרמתם ב-2007

הפרסום למגזר הערבי בישראל מצוי בסטגנציה. מניתוח נתוני יפעת בקרת פרסום, עולה כי היקף הפרסום בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-10 המשרדים הגדולים המפרסמים למגזר הערבי נשאר כמעט זהה להיקף הפרסום ב-9 החודשים הראשונים של 2007: היקף הפרסום ב-9 החודשים הראשונים של 2008 עמד על 18.9 מיליון דולר לעומת 18.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

כדי לקבל פרופורציות על היקפו של השוק כולו, מדובר בהיקף המגיע לסכום כולל שמשקיעות שתי מפרסמות גדולות במגזר הכללי. ישנם משרדים - אלה המדורגים בתחתית טבלת עשרת משרדי הפרסום הגדולים במגזר - שהיקפיהם מגיעים לכדי היקפיו של קמפיין פרסום ממוצע למגזר הכללי. יודגש, כי כמו במגזר הכללי, כשנתוני יפעת מראים על מספרים דומים בין שנה לשנה מדובר בדרך כלל בקיטון בהיקפים, ועל מגמה שלילית באופן כללי.

יש להניח כי מה ששומר על הסטגנציה בפרסום במגזר הוא היעדר הכלי הפרסומי המשמעותי מאוד במגזר הכללי: טלוויזיה, מדיום שאינו עומד לרשותם של המפרסמים בישראל למגזר זה.

בדומה למגזר הכללי, גם במגזר הערבי נרשמת ריכוזיות של משרדי הפרסום הגדולים: שלושת המשרדים הגדולים מנהלים כ-50% מכלל הפרסום למגזר כולו. משרד הפרסום פובליסיס-סקטורס, שניתק השנה מקבוצת פובליסיס ישראל וחבר למקאן-אריקסון, הוא עדיין המשרד הגדול במגזר, אך רושם קיטון בפעילותו לעומת התקופה המקבילה אשתקד: 4.8 מיליון דולר השנה לעומת 5.7 מיליון דולר שנה שעברה. השותפים החדשים במקאן-אריקסון שומרים על מקומם במקום החמישי עם היקף פרסום דומה לשנה שעברה: 1.6 מיליון דולר לעומת 1.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ביחד נותנים שני המשרדים כוח הגדול משמעותית מהמתחרים עם היקף פעילות משותף של 6.4 מיליון דולר.

משרד הפרסום טריו מקבוצת אדלר-חומסקי קטן השנה בהיקפיו מ-2.7 מיליון דולר אשתקד ל-2.1 השנה, מה שמביא אותו לאבד את המקום השני בו דורג לטובת משרד הפרסום יארא, ולהתמקם במקום השלישי.

ככלל, פרט לנוכחות של אדלר-חומסקי ומקאן-אריקסון המחזיקים במשרדים שבבעלותם; וכן באומן-בר-ריבנאי שקנו השנה מניות במשרד הפרסום מגזרים, נשלטת הטבלה על-ידי משרדי פרסום מגזריים עצמאיים, שהיקפי הפרסום שלהם נעים בין 1.7 מיליון דולר לכמיליון דולר.

מגזר