רק 19% מהמגזר הערבי גולשים ברשתות חברתיות

זאת לעומת 39%, בגילאי 13 ומעלה, במגזר היהודי ; כ-68% במגזר הערבי מחוברים לאינטרנט, לעומת 76% במגזר היהודי

בקרב קהל הגולשים היהודי, האתרים וואלה ו-ynet מובילים בגאון את רשימת האתרים הפופולריים ביותר, ואילו האתרים בהם גולשת האוכלוסייה הערבית-ישראלית כלל לא מופיעים בסקר TIM.

אולם, על-פי סקר גיאקרטוגרפיה מתברר כי הגולש הערבי-ישראלי כן גולש באתרים ישראליים - אך לא רק בהם. האתר הערבי Panet הינו אתר הבית השכיח ביותר, וכ-35% מהגולשים הגדירו אותו כאתר הבית. גוגל, לשם השוואה, צויין במקום השני בלבד. אתרים ערבים אחרים, כדוגמת Bokra, Farfesh ופנורמה, זוכים לפופולריות נמוכה, כאשר 2.3%, 1.8% ו-1.6% (בהתאמה) בלבד מהגולשים הגדירו אותם כעמוד הבית שלהם. מעניין לראות כי אתרים ישראליים כדוגמתmsn ((5% ונענע10 (3%) זוכים לפופולריות גבוהה מהם.

בכל הנוגע לתדירות הגלישה, מהסקר עולה כי 69% מהאוכלוסייה גולשים באינטרנט, ו-32.1% מהגולשים העידו כי הם גולשים מספר פעמים ביום.

שיעור הגולשים באינטרנט עולה משמעותית ככל שיורדים בגיל: כ-95% מבני הנוער הערבים גולשים באינטרנט לעומת 30% בלבד בקרב בני 45 ומעלה. בכל הנוגע למגדר, אין הבדל מובהק בין גברים ונשים.

רשתות חברתיות, מתברר, לא מאוד פופולריות בקרב האוכלוסייה הערבית-ישראלית: רק 19% העידו כי הם חברים או מבקרים ברשתות חברתיות, בהשוואה ל-39% בקרב המגזר היהודי (בגילאי 13 ומעלה) שחברים ברשתות חברתיות. עוד עולה כי 61.6% מורידים סרטים ומוסיקה מהאינטרנט, 11.9% כותבים בלוג מקוון ו-19.5% נכנסים לצ'אטים.

שיעור החדירה של האינטרנט במגזר הוא גבוה - קרוב ל-80% מהציבור מחזיקים מחשב בבית (לעומת 85% מהציבור במגזר היהודי), וכ-68% מהציבור מחוברים לאינטרנט (בהשוואה ל-76% במגזר היהודי). למרות שלא מדובר בפערים משמעותיים, צילי בלקינד, סמנכ"לית השיווק של ספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן, אומרת כי עדיין מדובר בשוק לא רווי וכי המגזר הוא נכס אסטרטגי וחשוב. "יש עדיין בתי-אב שלא מחוברים, בהשוואה לשיעור החדירה שבמגזר הכללי, אם כי ניכר גידול משמעותי בשנתיים האחרונות. מי שגולש באינטרנט זה בעיקר הגילאים הצעירים, בעוד שבמגזר הכללי אין הבדלים משמעותיים בקבוצות הגילאים. הצעירים במגזר הערבי-ישראלי הם אלו שמובילים את מהפכת האינטרנט", אומרת בלקינד.

לדבריה, הבדל משמעותי נוסף נובע ממאמצי השיווק בהם נוקטת החברה בשני המגזרים. "בעוד שבמגזר הכללי הפעילות השיווקית נעשית מעל הקו, קרי באמצעות הטלוויזיה או העיתונות, במגזר הערבי-ישראלי עיקר מאמצי השיווק נעשים באמצעות דילרים קטנים, משווקים וחנויות מחשבים קטנות".